Amazon, ABD'deki dezavantajlı mahallelere daha yavaş teslimat yapmakla suçlanıyor

Amazon, bir başsavcı tarafından, Prime aboneliklerine rağmen dezavantajlı ve ağırlıklı olarak siyahi mahallelerin sakinlerine daha yavaş teslimat yapmakla suçlanıyor. Amazon, teslimat politikasındaki değişikliğin yürürlüğe girdiği 2022 yılından itibaren müşterilerini uyarmadığı için eleştiriliyor.



“Bölge sakinlerinin ödedikleri paranın karşılığını almalarını sağlamak.” » Bu nedenle Washington DC'deki bir başsavcı Amazon'a dava açıyor.

Ayrıca okuyun: Paket teslimatı dolandırıcılığı Fransa'da geri dönüyor
Brian Schwalb'a göre dezavantajlı ve çoğunluğu siyahi olan iki mahalledeki 48.000 kişi, diğer zengin mahallelere kıyasla dezavantajlı durumda olacaktı. Bu, hızlandırılmış teslimat hizmeti Amazon Prime'a resmi bir aboneliğe sahip olmasına rağmen, rapora göre Washington Post.

Bilgi eksikliği


Spesifik olarak, 2022'den bu yana 48.000 kişinin hızlandırılmış teslimat hizmetinden hariç tutulduğu ve UPS veya Posta Hizmeti aracılığıyla teslimatları beklemek zorunda kaldığı bildirildi. Savcının sunduğu şikâyete göre teslimat devinin, bu karardan itibaren teslimatların yavaşlayacağı konusunda kullanıcılarını uyarması gerekiyordu. Bu konuyla ilgili bilgi verilmemesi eyaletin tüketiciyi koruma yasalarına aykırı olacaktır.

Başsavcı sadece bu dışlamanın sona ermesini değil, aynı zamanda etkilenenlerin maddi tazminat almasını da talep ediyor.

Amazon, sözcüsü Kelly Nantel aracılığıyla bu suçlamaları reddediyor ve bunun “kategorik olarak yanlış” Şirketin iş uygulamalarının ayrımcı veya aldatıcı olduğu. Amazon'un şunu ekliyor: “sipariş sürecinde siparişlerini ne zaman almayı bekleyebileceklerini müşterilerine her zaman açıkça belirtir”.

Savunmada sürücü güvenliğine başvuruluyor


Amazon, kendisini savunmak için şirketin bu bölgelerdeki müşterilere teslimatı şu nedenlerden dolayı durdurduğunu savunuyor: “Sürücü güvenliğiyle ilgili endişeler”. Şirket şunu eklemek ister: “Suçun azaltılması ve etkilenen bölgelerde güvenliğin artırılması için Başsavcılıkla işbirliği yapın”.

Başsavcılık, Amazon'un kesinlikle çalışanlarını koruma hakkına sahip olduğunu ancak müşterilere bilgi verilmeden artık alınmayan hizmetler için ücret talep edemeyeceğini söyledi.

Daha da kötüsü, teslimatlarının neden bu kadar uzun sürdüğünü anlamayan bölge sakinleri tarafından sorgulanan devin hizmetlerinin yanıt verdiği bildirildi. “Aşırı uzun teslimat süreleri hiçbir zaman tasarlanmamıştı” ve onları nitelendirecek “Amazon'un kontrolü dışındaki koşulların neden olduğu tek seferlik olaylar”.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.