YellowSnowman
Member
Kasaların olmadığı bir dünya elbette göründüğü kadar kolay değil. Teknolojinin kurulu olduğu Amazon Fresh süpermarketlerinde, kasadan veya terminalden geçmeden alışveriş yapmanızı ve ayrılmanızı sağlayan Just Walk Out sistemi terk edilecek.
Amazon, 2016 yılında Just Walk Out teknolojisini tanıtarak kitlesel dağıtımın küçük dünyasını sarstı. Her türlü kamera ve sensörle dolu mağazalarda müşteriler, ürünlerini serbestçe çantalarına koyabiliyor ve kasaya gitmeye gerek kalmadan oradan ayrılabiliyor. Elbette satın alımları için ücret alıyorlar ancak süreç kısmen yapay zeka sayesinde otomatikleşiyor.
Satın alma işlemlerini doğrulamak için küçük ellerden oluşan bir ordu
İki yıl sonra Amazon, bu sistemle donatılmış ilk Amazon Go marketini halka açtı. O zamandan bu yana, bu teknoloji Amerika Birleşik Devletleri'ndeki bu küçük mağaza zincirine, Amazon Fresh marketlerine (yarısı bu teknolojiyle donatılmıştır) ve stadyumlar gibi birkaç yere yayıldı.
Ancak Just Walk Out'un başı dertte. Mart 2023'te çevrimiçi ticaret devi, bu teknolojiden vazgeçmediğini iddia etse de Amazon Go'nun 29'undan 8'ini kapattı. Ama gerçekten durum bu mu? Grup sitede bir düşüncesizliği doğruladı Bilgi bunu duyuruyorum Sistemle donatılmış Amazon Fresh mağazaları (Amerika Birleşik Devletleri'nde yaklaşık yirmi tane var) sistemi terk edecekti.
Bu altyapının ucuz olmadığını söylemek gerekir. Mağazaya kurulacak ekipman yeterli değil: Yayının geçen yıl açıkladığı gibi, Amazon ayrıca müşterilerin satın alımlarını elle doğrulamak için Hindistan'da bir taşeron ordusu (1000'den fazla kişi) çalıştırıyor Just Walk Out! 2022'de bu teknolojiyle yapılan 1.000 satıştan 700'ü insan doğrulamasına tabi olacaktı; bu da Amazon'un dahili hedefinden (1.000'de 50) çok uzaktı.
Ancak şirket, öne sürülen rakamları yalanladı. Bilgiancak ” için gerçekten manuel bir doğrulamanın olduğunu kabul ediyor” küçük bir azınlık ” ziyaretleri. Ne olursa olsun, otomatik bir sistem için hala çok fazla insan etkileşimi gerekiyor. Amazon, Hintli “ortakların”, makine öğrenimi modelini geliştirmek için gerekli bir süreç olan, kamera video yayınlarından görüntülere açıklama eklemekle görevlendirildiğini açıklıyor.
Dash Arabası. ©Amazon
Just Walk Out ortadan kaybolmuyor: tekno hâlâ Amazon Go'da ve Birleşik Krallık'taki bazı Amazon Fresh'lerde mevcut. Ancak şirket, ödeme yaparken sürtünmeyi azaltmak için giyim için RFID etiketleri veya ekran ve tarayıcıyla donatılmış Dash Cart'lar gibi diğer sistemlere yatırım yapıyor.
Amazon, 2016 yılında Just Walk Out teknolojisini tanıtarak kitlesel dağıtımın küçük dünyasını sarstı. Her türlü kamera ve sensörle dolu mağazalarda müşteriler, ürünlerini serbestçe çantalarına koyabiliyor ve kasaya gitmeye gerek kalmadan oradan ayrılabiliyor. Elbette satın alımları için ücret alıyorlar ancak süreç kısmen yapay zeka sayesinde otomatikleşiyor.
Satın alma işlemlerini doğrulamak için küçük ellerden oluşan bir ordu
İki yıl sonra Amazon, bu sistemle donatılmış ilk Amazon Go marketini halka açtı. O zamandan bu yana, bu teknoloji Amerika Birleşik Devletleri'ndeki bu küçük mağaza zincirine, Amazon Fresh marketlerine (yarısı bu teknolojiyle donatılmıştır) ve stadyumlar gibi birkaç yere yayıldı.
Ancak Just Walk Out'un başı dertte. Mart 2023'te çevrimiçi ticaret devi, bu teknolojiden vazgeçmediğini iddia etse de Amazon Go'nun 29'undan 8'ini kapattı. Ama gerçekten durum bu mu? Grup sitede bir düşüncesizliği doğruladı Bilgi bunu duyuruyorum Sistemle donatılmış Amazon Fresh mağazaları (Amerika Birleşik Devletleri'nde yaklaşık yirmi tane var) sistemi terk edecekti.
Bu altyapının ucuz olmadığını söylemek gerekir. Mağazaya kurulacak ekipman yeterli değil: Yayının geçen yıl açıkladığı gibi, Amazon ayrıca müşterilerin satın alımlarını elle doğrulamak için Hindistan'da bir taşeron ordusu (1000'den fazla kişi) çalıştırıyor Just Walk Out! 2022'de bu teknolojiyle yapılan 1.000 satıştan 700'ü insan doğrulamasına tabi olacaktı; bu da Amazon'un dahili hedefinden (1.000'de 50) çok uzaktı.
Ancak şirket, öne sürülen rakamları yalanladı. Bilgiancak ” için gerçekten manuel bir doğrulamanın olduğunu kabul ediyor” küçük bir azınlık ” ziyaretleri. Ne olursa olsun, otomatik bir sistem için hala çok fazla insan etkileşimi gerekiyor. Amazon, Hintli “ortakların”, makine öğrenimi modelini geliştirmek için gerekli bir süreç olan, kamera video yayınlarından görüntülere açıklama eklemekle görevlendirildiğini açıklıyor.
Dash Arabası. ©Amazon
Just Walk Out ortadan kaybolmuyor: tekno hâlâ Amazon Go'da ve Birleşik Krallık'taki bazı Amazon Fresh'lerde mevcut. Ancak şirket, ödeme yaparken sürtünmeyi azaltmak için giyim için RFID etiketleri veya ekran ve tarayıcıyla donatılmış Dash Cart'lar gibi diğer sistemlere yatırım yapıyor.
Amazon'un giyim mağazaları da dahil olmak üzere ödemesiz bir dünya istediğini okuyun
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.