Apple'ın Almanya Vizöründe Reklam İzleme Sistemi

Amazon

New member
Alman rekabet yetkilileri, Apple ve sisteminde kullanıcıların uygulamalarda reklam izlemesini yetkilendirmelerini (veya yapmamasını) sağlayan hesaplar talep ediyor. Apple firması, geliştiricilerin ve uygulamaların yayıncılarının zararına kendisine tercihli bir muamele vermekle suçlanıyor.



Nisan 2021'de, Elma Reklam hindistancevizi iOS 14.5 ile sallayın ve Uygulama İzleme Şeffaflığı (ATT) sisteminin başlatılması: Bir uygulamanın ilk açılışında, Atak Kullanıcıya uygulamalardaki ve diğer şirketlerin web sitelerindeki etkinliğini izlemeyi kabul edip etmediğini soran bir pencere görüntüler. “Uygulamadan faaliyetlerimi izlememesini isteyin” seçeneğini seçerek, kullanıcı hedeflenen reklamlar için verilerinin çalıştırılmasını yasaklar.

Gizliliğin korunması veya rekabetçi strateji?


Bu pencere, Apple'ın daha fazla gizlilik ve gizliliğin korunması için konumunu savunmasını sağlar. Ancak, ekonomik modeli reklamlara dayanan bazı geliştiriciler için önemli bir eksikliği temsil etmektedir. Meta, birkaç kez, bu önlemin, görüntülenen hedefli reklamını önleyen, hedeflemeden “basit” reklamdan finansal olarak daha ilginç olanı – kullanıcıların büyük faydasına şikayet etti.

3 yıllık bir soruşturmadan sonra, Rekabet Otoritesinin Alman eşdeğeri Bundeskartellamt, Apple'ı kendisine özellikle tuzlu günlük para cezalarına yol açabilecek tercihli bir tedavi vermekle suçladı. Otorite, yıllık cironun % 10'una kadar yaptırım uygulayabilir. Federal Ofis Başkanı Andreas Mundt, ATT ” Reklamla ilgili kullanıcıdan veri için rakip uygulamaların yayıncılarına erişmeyi çok daha zor hale getiriyor ».

Gönderilen bir beyanda ReutersApple kendini herhangi bir zimmete geçirmeden savunur. Şirket ” diğer üçüncü taraf geliştiricilerine dayattığı gereksinimlerden daha katı gereksinimlere uygulanır “Diyor. Grup şimdi, yeni prosedürlerin cezası ve nihai karardan önce uymuyorsa, bu yıl beklenen veya muhtemelen 2026'da muhtemelen daha fazla para cezasına çarptırılmalıdır.

Şikayet, yayıncıları, reklamverenleri, yayıncıları ve çevrimiçi reklamcılık konusunda uzmanlaşmış şirketleri temsil eden dernekler ve lobiler tarafından açıldı. “” İlk kez, Apple'ın rekabeti lehine büyük ölçüde kısıtlamak için yanlış gizliliğin korunması için argümanlara güvenemeyeceği açıklığa kavuşturuldu. “Şikayetçilerin avukatlarından biri olan Thomas Höppner'e seviniyor.

Almanya, ATT'ye yakından ilgi duyan tek Avrupa ülkesi değil. Fransa'da da rekabet otoritesi soruşturmayı yürütüyor.

Reklamı Oku Takip -up: Apple Resmi Olarak Yarışma Otoritesinin CrossHanks
🔴
Herhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.
Kaynak :

Reuters