Beş ay ertelenen Boeing 777X yeniden uçacak

Amazon

New member
Uzun mesafe uçakları gelişimine devam ediyor. Mekanik bir sorun nedeniyle beş ay uzaklaştırma cezası aldı. Boeing şimdi cihazın 2026 yılına kadar sertifikasyonunu hedefliyor.



Boeing'in 777X sertifikasyon programı uçağın gelişimi gibidir: aşırı uzun. Amerikalı uçak üreticisi, uçuş testleri sırasında tespit edilen itme bağlantılarındaki bir arıza nedeniyle 2024 yılının Ağustos ayının ortalarında beş aylık yeni bir uzaklaştırma cezasına katlanmak zorunda kaldı. Üçüncü test uçağı WH003 (N779XY), Kona, Hawaii'de uçarken yere indirildi. 2020'de tanıtılacak olan uçağın, Eylül 2024'ten (ve Kona'dan Seattle'a dönüş uçuşundan) bu yana faaliyetlerine devam etmesi ve uzun bir süreyi havaya çıkmadan sonlandırması bekleniyor.

Bir sonraki Boeing uçuşunun 15 Ocak yani Cumartesi günü yapılması planlanıyor. Yeni bir sorun tespit edilmediği ve uçak üreticisini 777X'i yerde tutmaya zorlamadığı sürece “sertifika programının tamamen yeniden başlatılması”. Daha sonra Boeing, uzun mesafe uçağının dördüncü örneği olan ve uçağın gelecekteki üretimini temsil eden bir kabinle donatılmış WH004'ü tanıtacak. Doğal olarak havayollarına sunulan farklı işlevlerin test edilmesinden sorumlu olacak.

Boeing'in şu anda 2026 olarak tahmin ettiği sertifikasyonun ardından, ilk teslimatların hemen ardından gelmesi bekleniyor. Amerikalı uçak üreticisinin buna ihtiyacı var çünkü 2011'den bu yana en kötü yılını 2024'te kaydetti ve yalnızca 348 uçak teslim etti. Airbus ile karşılaştırıldığında Boeing'in geçen yılki mali yılı Avrupa'dakinin yalnızca yarısı kadardı. Boeing, en iyi yılı olan 2018'de 806 uçak teslim etti. 2025 yılı hedefi ise ayda 38 737 Max uçağa ulaşmak.

Boeing'deki grev nedeniyle bir 777X de bozuldu


Sertifikasyon uçuşlarının yeniden başlamasındaki gecikme, Boeing çalışanlarının geçen yıl 13 Eylül'de başlayan ve yedi hafta süren greviyle de açıklanabilir. Boeing'in üretim kapasitelerinin devamına ilişkin, anlaşmaya varılmadan önce bir görseli yoktu. Yıl sonunda sendikalar. Fabrikaları olmadan, teslimatların takip edilememesi durumunda Boeing 777X'in sertifikasyonunu yeniden başlatmanın bir anlamı yoktu.

777X'in eski örnekleri de WH001 gibi hizmete geri dönecek. Bu, tüm stabilite ve kontrol testlerinin yanı sıra yüksek ve düşük hızlarda aerodinamiği değerlendirmek için temel test haline geldi. Kendisi aynı zamanda frenleme testlerini tamamlayan ana kobaydı. Önümüzdeki haftalarda sertifikasyon filosuna geri dönmesi bekleniyor. WH002'ye gelince, Boeing bunu otomatik iniş sistemi testleri için tekrar kullanmalı.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Kaynak :

Havacılık Haftası