BMW, Paris Otomobil Fuarı'nda termik motorlara uygulanan yasağın kaldırılması çağrısında bulundu

Amazon

New member
Alman üreticinin patronu 2024 Paris Otomobil Fuarı'nda konuştu ve 2035 yılında termal motorlu otomobillerin pazarlanmasını yasaklayan bir Avrupa direktifinden bahsetti. BMW'nin kendisini anlamak için basit bir argümanı var: Çin'e bağımlılık riski.



Geçtiğimiz Pazartesi günü Paris Otomobil Fuarı, 2024 edisyonunu basına ayrılmış bir ilk günle başlattı. Etkinlikte yer alan markalara (sayıları 2022'dekinden çok daha fazla) en son yeni ürünlerini sunma ve ekiplerini sahneye çıkarıp otomotiv sektörünün parçalandığı bir bağlamda ruh hallerini tartışma fırsatı verildi. elektrik.

BMW standında, “Biz Elektriğiz” yazan devasa bir tabela ile süslenmiş olmasına rağmen patron Oliver Zipse, Avrupa Birliği'ni 2035 yılında yanmalı motorla donatılmış otomobillere yönelik yasağına ilişkin direktifini gözden geçirmeye davet etmek için kürsüye çıktı.

BMW, Çin akülerine bağımlılığa karşı uyardı


Reuters'in aktardığına göre, 2015 yılında BMW'nin yönetim kuruluna katılan ve 2019 yılında CEO pozisyonuna gelen işadamı, “CO2 emisyonlarını azaltmaya yönelik küresel bir programın parçası olarak 2035 yılına kadar %100 akülü elektrikli araç hedefinin düzeltilmesi, Avrupalı üreticilerin akü konusunda Çin'e daha az bağımlı olmasına da olanak tanıyacaktır”.

Münihli üreticinin şu anda kullanabileceği bir argüman, elektrikli otomobil yelpazesinin Koreli Samsung SDI'ya ek olarak Çin devi CATL tarafından sağlanan pillerle donatılmış olmasıdır. Haziran ayında, pil üreticisi Northvolt ile yapılan 2 milyar avroluk İsveç projesinin iptal edilmesiyle Avrupa üretimine yönelik umutlar suya düştü. Arıza üretim gecikmelerinde yatmaktadır.

BMW, Northvolt ile elektrikli otomobillere yönelik pillerin Avrupalı öncüsünün Almanya'da, Heide, Schleswig-Holstein'da bir üretim tesisi kurduğunu görme umudunu da sürdürdü.

Ayrıca okuyun: Elektrikli arabalar: 2025'te dönüşüm bonusunun ortadan kalkma riski var
Çin'de BMW'nin yatırımları devam ediyor. Marka geçen yıl 2030 yılındaki küresel satışlarının yarısının elektrikli otomobillerden oluşacağını umuyordu. Ancak hepsi bu kadar değil, çünkü ülke ile üretici arasında Avrupa'da da projeler var. Bunlar arasında, 2026 yılında Macaristan'da CATL'ye katılacak ve BMW için pil üretmeye başlayacak olan Çinli EVE Power şirketi de yer alıyor.

Dolayısıyla BMW'nin ana pazarlarına daha yakın olan ancak üretimi hiçbir şekilde Avrupalı yapmayan üretim; üretim merkezlerine yapılan bu yatırımların sermayesi de bu nedenle Çin'de kalacak ve parça ve hammaddeler Çin'den gelecek. .

2035'te Avrupa'da termal modellerin yasaklanması “Avrupa otomobil endüstrisini temelinden tehdit edebilir”Oliver Zipse ekledi. Düzenlemeler “Mevcut varsayımlar altında, sektörün bir bütün olarak büyük ölçüde daralmasına yol açacak” bunu belirtmeden önce söyledi “Kazanmak için siyasi çerçevede tekno-agnostik bir yaklaşımı takip etmek şarttır”.

Çinli BYD'nin görüşü: “Bu, bu üreticileri öldürecek”


Daha sonra BYD standındaki konuşma ise çok farklı. Alman gazetesinden alıntı Frankfurter Allgemeine ZeitungElektrikli otomobiller konusunda uzmanlaşmış Çinli üreticinin başkanı Stella Li şunları söyledi: “Bugün birçok şirketin yanmalı arabalara geri döndüğünü duyuyoruz. Ama beş yıl içinde tüm dünya elektrikli otomobile geçerse yatırım yapmadıkları için hazır olmayacaklar. […] Uzun vadede ise çok tehlikelidir. Bu otomobil şirketlerini yok edecek.”

Dün otomotiv ekosisteminin fizikte yeniden buluşabilmesinin mutluluğunu yaşayan Paris Otomobil Fuarı'nın patronu haklıydı. Ancak Porte de Versailles'daki toplantı ilk kez iki dünya arasındaki gerçek bir çatışma olarak karşımıza çıkıyor. Ve aralarında karar verme yetkisine sahip olan politikacılar ve ziyaretçiler var.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Kaynak :

EV'lerin içinde