Boeing çalışanlarının ürettiği Boeing uçakları bitti mi? Ana sendika ondan korkuyor

Amazon

New member
Amerikan uçak üreticisinin ana sendikası, Boeing'in Kasım 2024'ten bu yana, sendikasız işçileri kayırmak ve kendisine sorun çıkarma ihtimalini azaltmak için işgücünü Seattle ve ABD dışına nasıl taşımaya çalışacağını anlamak için bir soruşturma başlattı.



Boeing'in ana sendikası olan Profesyonel Havacılık ve Uzay Mühendisliği Çalışanları Derneği (SPEEA), bu hafta, uçak üreticisinin gücünü başka bir işten başka bir yere kaydırmak için iş gücü azaltımından yararlanıp yararlanmayacağına ilişkin bir soruşturma başlatıldığını duyurdu. sendikalı işçiler Bu yaklaşım, 13 Eylül 2024'ten bu yana 35.000'den fazla Boeing çalışanının greve gittiği 7 haftalık bir durgunluğun ardından gelecek.

Sendikanın yöneticisi, 22 Ocak Çarşamba günü yaptığı açıklamada, üyelerinin geçtiğimiz Kasım ayından bu yana yaşanan işten çıkarma dalgalarından etkilenen iddialarının ardından, SPEEA sendikasının analiz çalışmalarına Aralık ayında başladığını ve daha fazla bilgi edinmek için şirket yönetimiyle iletişime geçme fırsatını yakaladığını söyledi. Stratejik Gelişimin Değeri, Rich Plunkett.

Boeing Ofis Uçağı

© Unsplash / Sven Piper
Boeing'in 17.000 SPEEA sendika üyesinden duyulan korku


SPEEA, Amerika Birleşik Devletleri'nin Seattle, Washington bölgesindeki 17.000'den fazla Boeing işçisini temsil etmektedir. Şirketin uçak üretiminin sinir merkezi olan bölge, üretimin zorluklarından uzaklaşmak ve New York'un finans dünyasına yakınlaşmak amacıyla yönetimin 2001 yılında ayrılmasına tanık oldu. 2022 yılından bu yana uçak üreticisinin genel merkezi, siyasi karar vericilere daha yakın olmak için Arlington'a yerleşerek Washington'a daha da yakınlaştığı için daha da uzakta.

Yönetim çantasını toplamışsa şu ana kadar üretimde hiçbir şey olmadı. Boeing'in ana sendikası, bugün işlerin değişeceğinden ve işlerdeki azalmanın Boeing'in sendikasız işçilere doğru yeni bir geçiş yapmasına olanak tanıyacağından ve dolayısıyla geçen yıl olduğu gibi 7 haftalık bir greve neden olma olasılığının azalacağından korkuyor.

Boeing, 2024 yılının ilk dokuz ayında 8 milyar dolarlık zarara uğradı. 2023'teki 528 uçakla karşılaştırıldığında yalnızca 340 uçak teslim edildi ve rekor bir yıl olan 2018'de en az 806 uçak teslim edildi. Airbus ise 766 adetle iki kat daha fazla uçak teslim etti. Daha da hassas olanı: Boeing, sertifikasyon testlerine ancak 2025'in başında yeniden başlayan gelecekteki uzun mesafe uçağı 777X'in geliştirilmesini duraklatmak zorunda kaldı.

🔴
01net'ten gelen hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Kaynak :

Reuters