Amazon
New member
Avrupa Birliği, 14 üye ülkede 75.000 kişiyi istihdam eden Avrupa'daki lastik endüstrisini korumak istiyor. Paralel olarak Brüksel, pazarı daha adil hale getirmeyi ve kaliteli lastikleri düşük kaliteli lastiklere karşı anormal derecede düşük fiyatlarla savunmayı hedefliyor.
Elektrikli araçtan sonra lastik. Avrupa Komisyonu'nda, Avrupa'da rakipsiz fiyatlarla ithal edilen Çin otomotiv lastik markalarına karşı bir saldırı hazırlamak için oylar düzenleniyor. 2024 yılında, Avrupa Birliği'ndeki pazar 18 milyar avroyu temsil ediyordu ve Çin markaları tarafından ürünlerini ilk artışa kuran giderek daha fazla hisse aldı.
Bazı üreticiler bunu seviyor. Bu daha ucuz lastikler sayesinde, fiyat rekabet gücünü vurgulamayı ve özellikle lastiklerle elektrikli bir otomobil donatmak söz konusu olduğunda, tüketicilerin sıkı bütçelerine girmeyi başarıyorlar. Avrupa endüstrisinin “önyargıya maruz kaldığını veya bir tane geçirebileceğini” doğrulamak için bir soruşturma açıldı.
Brüksel, geçen yıl aynı şeyi Avrupa'daki önemli Çin elektrikli otomobillerinin üreticileri ile ilgili bir ankete dayanarak ve Pekin'de yardımdan yararlanarak aynı şeyi yaptı. Sonuç olarak, AB her markaya bağlı olarak önemli gümrük maliyetleri eklemeye karar vermişti. Bu vergiler hala geçerlidir, ABD ve Çin arasındaki ticaret savaşı nedeniyle Avrupa Pekin ile müzakere etmeye çalışıyor.
Otobüs ve ağır mal lastiklerine ek olarak araba lastikleri
Çin otomobil lastiği Avrupa Birliği'nin 27 ülkesinde vergilendirilecek olsaydı, birkaç yıl zaten vergilendirilmiş olan otobüs ve ağır mal araç lastiğine katılacaktı. Anketin sonuçları en fazla 14 ay içinde bekleniyor, ancak “geçici” önlemler zaten 8 ay içinde ilan edilebilir.
Bu arada Avrupalılar inovasyon kapasitelerinden yararlanmaya çalışıyorlar. Michelin, ekolojik süreçlerle fruktozdan elde edilen bir molekül olan büyük ölçekli 5-HMF üretimi için bir fabrika projesi duyurdu. Render? Fosil maddeleri değiştirebilen organik, toksik olmayan bir bileşik, genellikle “uyku devi” lakaplı olarak, onu miktarda ve kontrollü bir maliyetle üretebilmesi şartıyla bir boyut yanıtı olabilir.
Elektrikli araçtan sonra lastik. Avrupa Komisyonu'nda, Avrupa'da rakipsiz fiyatlarla ithal edilen Çin otomotiv lastik markalarına karşı bir saldırı hazırlamak için oylar düzenleniyor. 2024 yılında, Avrupa Birliği'ndeki pazar 18 milyar avroyu temsil ediyordu ve Çin markaları tarafından ürünlerini ilk artışa kuran giderek daha fazla hisse aldı.
Bazı üreticiler bunu seviyor. Bu daha ucuz lastikler sayesinde, fiyat rekabet gücünü vurgulamayı ve özellikle lastiklerle elektrikli bir otomobil donatmak söz konusu olduğunda, tüketicilerin sıkı bütçelerine girmeyi başarıyorlar. Avrupa endüstrisinin “önyargıya maruz kaldığını veya bir tane geçirebileceğini” doğrulamak için bir soruşturma açıldı.
Brüksel, geçen yıl aynı şeyi Avrupa'daki önemli Çin elektrikli otomobillerinin üreticileri ile ilgili bir ankete dayanarak ve Pekin'de yardımdan yararlanarak aynı şeyi yaptı. Sonuç olarak, AB her markaya bağlı olarak önemli gümrük maliyetleri eklemeye karar vermişti. Bu vergiler hala geçerlidir, ABD ve Çin arasındaki ticaret savaşı nedeniyle Avrupa Pekin ile müzakere etmeye çalışıyor.
Otobüs ve ağır mal lastiklerine ek olarak araba lastikleri
Çin otomobil lastiği Avrupa Birliği'nin 27 ülkesinde vergilendirilecek olsaydı, birkaç yıl zaten vergilendirilmiş olan otobüs ve ağır mal araç lastiğine katılacaktı. Anketin sonuçları en fazla 14 ay içinde bekleniyor, ancak “geçici” önlemler zaten 8 ay içinde ilan edilebilir.
Bu arada Avrupalılar inovasyon kapasitelerinden yararlanmaya çalışıyorlar. Michelin, ekolojik süreçlerle fruktozdan elde edilen bir molekül olan büyük ölçekli 5-HMF üretimi için bir fabrika projesi duyurdu. Render? Fosil maddeleri değiştirebilen organik, toksik olmayan bir bileşik, genellikle “uyku devi” lakaplı olarak, onu miktarda ve kontrollü bir maliyetle üretebilmesi şartıyla bir boyut yanıtı olabilir.
Herhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.![]()