Çin'in elektrikli otomobillerinin fiyatları Avrupa'da yüzde 17'den yüzde 38'e yükseldi

Amazon

New member
Avrupa Komisyonu, Çin'den ithal edilen elektrikli otomobillere yönelik gümrük ücretlerinde artış olduğunu duyurdu. Önlem önümüzdeki aydan itibaren yürürlüğe girecek ve bazı modellerin fiyatlarını eskisinden çok daha az rekabetçi bir seviyeye getirecek. Avrupalı markalar da etkilendi.



Brüksel, Çin'den ithal edilen elektrikli otomobillerden kaynaklanan haksız rekabet konusunda Washington'la aynı çizgide. Biden yönetimi gibi Avrupa Komisyonu da yakın zamanda bir artış açıkladı. %10'dan %21'e, hatta bazı durumlarda %38,1'e çıkan gümrük ücretleri. Çin'den vergisiz olarak Avrupa'ya ithal edilen 20.000 avroluk bir arabanın maliyeti artık 22.000 avro yerine 24.200 avro olacak. Yüzde 38 artışla 27 bin 600 euroya çıkacağız.

Beklenenin aksine, Avrupa Komisyonu tüm üreticiler için aynı vergi artışını belirlemedi. Bazı markalar diğerlerinden daha iyi durumda. Brüksel, tedbirini vaka bazında gerekçelendirmek için Ekim 2023'te başlatılan ve Çin hükümetinin Avrupalı üreticilere göre daha rekabetçi olabilmeleri için üreticilere sübvansiyonlarla ne ölçüde yardımcı olduğunu ölçmeyi amaçlayan soruşturmaya güveniyor. muadilleri.

BYD, Geely (Volvo) ve SAIC Motor (MG) hedef alındı


Ayrıntılı olarak, modeller için ithalat vergileri BYD Geely grubununkiler %7,4'ten %17,4'e yükseldi (volvoZeekr, Polestar, Lotus) %10 ila %20 arasında, SAIC'inkiler (MG Motorlu) %38,1 seviyesinde. Diğer markalar için Avrupa Komisyonu, soruşturmada işbirliği yapmayı kabul eden üreticiler ile işbirliği yapmak istemeyen üreticiler arasında bir ayrım yapıyor. İlkinin vergileri yüzde 10'dan yüzde 21'e çıkarılırken, diğerlerininki yüzde 38,1'e çıkarıldı.

MG Motor gibi markalar böyle bir artıştan sonra toparlanmakta zorlanabilir. Şu anda Fransa'da 24.990 avrodan satılan MG4'ün fiyatı, gümrük ücretlerinde 2.200 avro yerine 8.400 avroluk artışla 30.000 avronun üzerine çıkacak.

Artış, korumacılık arzusunun ve Çin ile ticaret savaşının Beyaz Saray'ı elektrikli otomobillere uygulanan vergileri %25'ten %100'e çıkarmaya ittiği Amerika tarafında olduğundan daha hafif kalıyor. Ancak SAIC grubu (MG4'ü satan) gibi markalar söz konusu olduğunda Avrupa, tahminlerde okuyabildiğimizden çok daha agresif olduğunu gösteriyor.

Ancak Avrupa bu markaları yasaklamayı düşünmüyor ve çeşitli üye devletlerin hükümetleri de baştan çıkarma kampanyaları başlattı. onları gelip fabrikalarını kurmaya ikna edin onların evinde. Fransa, Almanya ve İtalya, BYD gibi markaları almak istiyor ancak şu anda en büyük kazananlar Slovakya ve Macaristan gibi Doğu ülkeleri. Avrupa'da yerleşik olmanın, daha ucuz işgücünden yararlanmanın ve aynı zamanda 2024'te kaybedilen ekolojik primden yararlanma hakkını yeniden kazanmanın bir yolu.

Dacia Spring ve Volvo EX30 da etkilendi


Ancak endişe duyanlar yalnızca Çinli üreticiler değil. Avrupalı üreticilerdenBirçok elektrikli model, daha cazip üretim maliyetlerinden yararlanmak için üretimini Çin'e kaydırdı. Dacia Spring ve Volvo EX30 gibi bazıları çok popüler modellerdir.

Son aylarda Avrupa'da birkaç bin kopya satan iki model, Avrupa'da üretilmek üzere ancak Brüksel gümrük memurlarının yeni ücretleri uygulanmadan ülkelerine geri gönderilmelerinin etkili olup olmayacağı kesin değil. Mevcut %10 vergiyle 39.100 Euro'dan başlayan Volvo EX30'da, yeni %21 vergiyle 42.500 Euro'ya ulaşacak. Aynı şey Dacia Spring için de geçerli olup fiyatı 18.900 Euro'dan 20.500 Euro'nun üzerine çıkabilir.

Bu güncellemenin Brüksel'deki büyük eksikliği endişe verici Sen buradasın. Marka Amerikalı olabilir ama Çin'deki montaj tesisi sayesinde Model 3'leri Avrupa'da pazarlıyor. Brüksel'e göre bir karar alınması gerekecek ancak bunun yıl sonundan önce olması beklenmiyor. Yeni iX3'e sahip BMW gibi diğer Avrupalı markalar da üretimlerini ülkelerine geri göndermeyi düşünmek zorunda kalacak.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Kaynak :

Euronews