Çinliler “menzil genişleticilere” güveniyor

Giderek daha fazla Çinli otomobil üreticisi, elektrik motorunun menzilini genişletmek için elektrik motorunun yanı sıra küçük bir termal motora sahip modellere yöneliyor. Hibritleşmeden değil, menzil genişleticiden bahsedin. Xpeng, Nio ve hatta Zeekr ve BYD aracılığıyla Avrupa'ya çok hızlı bir şekilde ulaşabilecek bir sistem.



Çin yakında herkesin tanıyacağı bir teknolojinin ön saflarındamüşterilerin elektrikli araba satın almadan önce kendilerine sordukları ana soruyu yanıtlıyor: Yeterli özerkliğe sahip mi? Artık her 200 veya 300 kilometrede bir şarj istasyonuna gitmek zorunda kalmamak için birçok Çinli marka, bir sistem olan “menzil genişletici” fikri üzerinde çalışıyor. küçük bir ısı motoru şeklini alıyor Pillerin bitmesi durumunda görevi devralmak değil, onları yeniden şarj etmek, hareket menzilini artırmak ve şarjın ömrüne 100 kilometreden fazla katkıda bulunmak amacıyla elektrik motorunun yakınında yer alıyor.

Bu konuyla ilgili en son duyuru Xpeng'den geldi, Çinli otomobil üreticisi, başlangıçta büyük G9 SUV ve P7 sedanını donatacak olan Kunpeng adlı sistemini tanıttı. Bu olayı kutlamak için Xpeng, elektrikli otomobillerinin beklenmedik bir şekilde 100 km değil, 1000 km ekleyeceğini ve CLTC döngüsünde 430 km menzile sahip bir elektrikli otomobil ürettiğini açıkladı. Menzil genişleticinin yardımıyla 1.400 km ve termal motoru. Sınırlı menzilli elektrikli arabaları, birçok sürücünün hayali olan 1.000 km'den fazla menzilli elektrikli arabalara dönüştürmek yeterli.

Xpeng Elektrikli Araba Menzil Genişletici

© Xpeng
Sessiz termal motorlar


Yeni Kunpeng sistemini tanıtmak için Xpeng, menzil genişletici olan bu termal motorun çalışır durumdayken varlığını fark etmenin mümkün olmayacağını açıkladı. Ve haklı olarak, yalnızca bir tanesini eklemesi gerektiği için çok ihtiyatlı davranmak isteyecektir. arabanın çalışma gürültüsüne göre küçük desibelOptimum motor izolasyon sistemi sayesinde. Xpeng'in iyi bir performans sergilemesi gerekiyor çünkü Çin'deki rekabet bu noktada zaten güncel. Ve elektrikli otomobil müşterileri, eğer çalışma sessizliğine artık uyulmazsa, elektriğe geçmek için kesinlikle hiçbir neden göremeyecekler.

Menzil genişleticiye sahip ilk Xpeng modeli, üreticinin bunu duyurmasından bu yana hemen gelmeyecek. 2026 için. O zamana kadar termal destek sistemiyle 1.400 kilometrelik otonomiye ulaşmayı mümkün kılacak bataryanın tedarikçisi hakkında daha fazla bilgi sahibi olabileceğiz. Bu sistemle marka, elektrikli araçlarını Avrupa'ya ihraç eden Çinli otomobil üreticileri için yeni gümrük ücretlerinin getirilmesiyle birlikte artık biraz daha korunan markalarla rekabet etmek için Avrupa'ya da dönebilir.

Xpeng ve diğerleri bu yeni sistemleri bir hibridizasyon sistemi olarak sınıflandırmayı başarabilirlerse, o zaman bunlarla donatılmış elektrikli arabalar hibrit olarak görülecek ve dolayısıyla bu önemli ek vergilerden kaçınabilecektir.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.