YellowSnowman
Member
Avrupa Birliği'nde Meta için vites değişimi tamamlandı. Facebook ve Instagram kullanıcıları çok yakında çok daha az agresif reklam hedeflemeyi seçebilecekler. Artık reklam almamaya yönelik ücretli abonelik geçerliliğini koruyor ancak fiyatı büyük ölçüde düşüyor.
Geçtiğimiz Kasım ayında Meta reklamları kaldırmak için ücretli bir abonelik sistemi kurun Facebook, instagram ve gruptaki diğer uygulamalar. Dijital Piyasalar Yönetmeliği'ne (DMA) yanıt olarak başlatılan bu yeni özellik, hedefli reklamcılığa alternatif olarak sunuluyor; bu, elbette Meta'nın hizmetlerinden ücretsiz olarak yararlanmak için her zaman mevcut bir seçenek.
Ancak şu anda bu “ödeme veya rıza” çözümü Avrupa Komisyonu'nun ilgisini çekmiyor: Düzenleyici açısından bu çözüm DMA ile uyumlu değil. Bu, Avrupa'nın grubun reklam cirosunun %23'ünü temsil ettiğini bilerek Meta'yı fikrini değiştirmeye itiyor.
Tabii ki bu seçenek Meta'ya yakışmıyor, daha az hedeflenen bu reklamlar daha az getiri sağlıyor. Şirket, değişikliğin Avrupalı küçük işletmeler üzerinde olumsuz etki yaratacağını söyleyerek aşırı kişiselleştirilmiş reklamları savunmaya çalışıyor. “ AB düzenlemeleri dijital reklamcılığı daha az etkili hale getirirse, tüm Avrupa iş yapısı bundan zarar görecektir. », Meta'ya güvence veriyor: Wall Street Dergisi.
Şimdi bu yeni modun kullanıcılara nasıl sunulacağını göreceğiz: Facebook veya Instagram uygulamasının lansmanından itibaren mi? Yoksa bu uygulama ayarları ormanının derinliklerine mi inmek zorunda kalacaklar? Ve her şeyden önce bu, Avrupa Komisyonu'nun öfkesini dindirmeye yetecek mi? DMA'ya uymamaya ilişkin yaptırımlar şirketin küresel cirosunun %10'una ulaşabilir (suçun tekrarlanması durumunda %20).
Brüksel, soruşturmasını tamamlamak için kendisine Mart ayı sonuna kadar süre verdi. Düzenleyici, yeni içeriğe dayalı reklamların geçerli olduğunu iddia eden Meta'nın yeni stratejisini doğrulamadı ” AB düzenleyicilerinin gerekliliklerini karşılayın ve Avrupa mevzuatının gerektirdiğinin ötesine geçin “.
Reklam gösteriminin tamamen kaldırılmasına olanak sağlayan ücretli abonelik ise yerinde kalıyor ancak mobil cihazlarda fiyatı 13 Euro'dan 8 Euro'ya düşüyor.
WSJ
Geçtiğimiz Kasım ayında Meta reklamları kaldırmak için ücretli bir abonelik sistemi kurun Facebook, instagram ve gruptaki diğer uygulamalar. Dijital Piyasalar Yönetmeliği'ne (DMA) yanıt olarak başlatılan bu yeni özellik, hedefli reklamcılığa alternatif olarak sunuluyor; bu, elbette Meta'nın hizmetlerinden ücretsiz olarak yararlanmak için her zaman mevcut bir seçenek.
Ancak şu anda bu “ödeme veya rıza” çözümü Avrupa Komisyonu'nun ilgisini çekmiyor: Düzenleyici açısından bu çözüm DMA ile uyumlu değil. Bu, Avrupa'nın grubun reklam cirosunun %23'ünü temsil ettiğini bilerek Meta'yı fikrini değiştirmeye itiyor.
Bu nedenle Meta, Avrupalı kullanıcılara, daha az hedefli reklam görüntüleyen yeni bir seçeneği, hiçbir ücret ödemeden seçme fırsatı sunacak. Bunlar aslında kullanıcının yaşına, cinsiyetine ve konumuna ve ayrıca belirli bir web tarama oturumu sırasında görülen içeriğe dayalı bağlamsal reklamlar olacaktır. Hedefli reklamlar, Meta'nın reklam ağının İnternet kullanıcısını çok hassas bir şekilde hedeflemesine olanak tanıyan çok daha geniş bir tarama geçmişine dayanır.Avrupa'nın Meta'nın “ödeme veya rıza” sistemini (Instagram, Facebook, WhatsApp) geçersiz kılmanın eşiğinde olduğunu okuyun
Tabii ki bu seçenek Meta'ya yakışmıyor, daha az hedeflenen bu reklamlar daha az getiri sağlıyor. Şirket, değişikliğin Avrupalı küçük işletmeler üzerinde olumsuz etki yaratacağını söyleyerek aşırı kişiselleştirilmiş reklamları savunmaya çalışıyor. “ AB düzenlemeleri dijital reklamcılığı daha az etkili hale getirirse, tüm Avrupa iş yapısı bundan zarar görecektir. », Meta'ya güvence veriyor: Wall Street Dergisi.
Şimdi bu yeni modun kullanıcılara nasıl sunulacağını göreceğiz: Facebook veya Instagram uygulamasının lansmanından itibaren mi? Yoksa bu uygulama ayarları ormanının derinliklerine mi inmek zorunda kalacaklar? Ve her şeyden önce bu, Avrupa Komisyonu'nun öfkesini dindirmeye yetecek mi? DMA'ya uymamaya ilişkin yaptırımlar şirketin küresel cirosunun %10'una ulaşabilir (suçun tekrarlanması durumunda %20).
Brüksel, soruşturmasını tamamlamak için kendisine Mart ayı sonuna kadar süre verdi. Düzenleyici, yeni içeriğe dayalı reklamların geçerli olduğunu iddia eden Meta'nın yeni stratejisini doğrulamadı ” AB düzenleyicilerinin gerekliliklerini karşılayın ve Avrupa mevzuatının gerektirdiğinin ötesine geçin “.
Reklam gösteriminin tamamen kaldırılmasına olanak sağlayan ücretli abonelik ise yerinde kalıyor ancak mobil cihazlarda fiyatı 13 Euro'dan 8 Euro'ya düşüyor.
Kaynak :01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
WSJ