Dördüncü büyük havayolu 100 hidrojen motoru için anlaşma imzaladı

Amazon

New member
American Airlines, ZeroAvia'ya iki yıllığına yatırım yapmasının yanı sıra şirketin bölgesel uçuşlarını gerçekleştirecek gelecekteki Bombardier CRJ 700 uçaklarını donatmak için 100 hidrojen ve elektrik motoru satın alma taahhüdünde bulundu.



Uçaklarda sıfır emisyonlu motorlar. 2027'de, yeni kurulan ZeroAvia, yalnızca elektrik ve hidrojen kullanarak 1.150 kilometrelik bir yarıçapta uçabilen 40 ila 80 koltuklu uçaklar teslim etmeye başlayarak çekimi dönüştürmeli. Ünlü yatırımcıları sayesinde ZeroAvia, havacılık sektörünü kirletmesi gereken bu yeni endüstrinin referanslarından biri haline geldi. American Airlines ile paralel olarak Alaska Airlines da ona güveniyor.

Dünyanın dördüncü büyük havayolu olan American Airlines (2024'te 1.230'dan fazla rota) için yatırımların daha somut bir şeye dönüşmesi gerekiyordu ve şirket şimdi ZeroAvia'dan ilk 100 hidrojen motorunu satın alma taahhüdünde bulundu. Elbette şartlı bir imza ve hemen planlanmıyor çünkü girişimin bugün geliştirmekte olduğundan daha büyük bir motoru pazarlayabilmesi gerekecek.

Zeroavia Hidrojen Uçağı 2024

© SıfırAvia
American Airlines'ın Bölgesel Uçuşlarını Elektriklendirmek


American Airlines'ın fikri, filosunu şu anda Amerika Birleşik Devletleri'nde bölgesel uçuşlar gerçekleştiren Bombardier CRJ 700'lerle donatmak. Bugün, bu uçaklar çift motorlu uçaklarıyla 3.200 kilometrelik bir menzille çalışıyor. Bu, şirketin sürdürülebilir yakıtlara (SAF) yatırım yapmaya devam etmesini engellemiyor, ancak ZeroAvia'nın birkaç yıl içinde sadece su buharı yayabilen uçaklar sunmasına güveniyor.

“Bu satın alma anlaşmasını imzalayarak ve yatırımını genişleterek American, temiz uçak tahriki için yenilik yapma misyonumuzu destekliyor ve ZeroAvia'nın teknoloji yol haritamızı yerine getirdiğinin iyi bir işareti. Dünyanın en büyük havayollarına hizmet edebilecek çözümler erişilebilir durumda ve uçuşun temiz geleceği yolda.”Amerikalı CEO Robert Isom'un yorumları.

CEO Robert Isom, “Bu duyuru, sektörümüzü güçlendirmek için gereken teknolojilerin geliştirilmesini hızlandırmaya ve American'ı sürdürülebilir bir havayolu yapma taahhüdümüzü yerine getirmeye yardımcı olacak, böylece önümüzdeki on yıllar boyunca müşterilerimize hizmet vermeye devam edebileceğiz” dedi. https://t.co/fOa79TsLBs resim.twitter.com/nJ1XuGZqRf

— americanair (@AmericanAir) 2 Temmuz 2024
Üç yıldır en iyi “çevresel” şirket konumunu koruyan Abu Dabi şirketi Etihad Airways olsa da, American Airways 2050 yılına kadar sıfır net emisyona ulaşmayı hedefliyor. Bu hedef ona hiçbir şekilde bir kaide vermiyor, çünkü 2050 bariyeri, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü'nün (ICAO) 2022'de tüm havayolları için belirlediği bariyer. 1.550 milyar dolardan fazla olduğu tahmin edilen küresel bir yatırım.

SAF (sürdürülebilir yakıtlar) emisyonları halihazırda %80 oranında azaltmalı, ancak bu yeterli olmayacaktır. Bu nedenle, Airbus'ın ZEROe projesi gibi birkaç büyük oyuncunun da parçası olduğu hidrojen havacılık endüstrisinin önemi. Bunu başarmak için uçak üreticisi, dört reaktöründen birini sıfır emisyonlu bir cihazla değiştirerek A380'inin bir prototipine güveniyor.

ZeroAvia'da da testler tüm hızıyla devam ediyor; ABD'de FAA'dan (19 koltuklu prototip için) ve Birleşik Krallık'ta CAA'dan onaylar alındı ve 2020'de ilk uçuş başarıyla gerçekleştirildi.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.