YellowSnowman
Member
Elektrikli otomobil, pek çok gelişme gösterdi; çekme kapasiteleri. Çekme kancası olmayan bir Renault Zoé'den, yaklaşık 5 ton çekme kapasitesine sahip bir Tesla Cybertruck ile zirveye ulaştık. 2022 yılında Avrupa'da satılan 200 elektrikli model referansı, römork ve karavan çekme olanağına yönelerek markalar için yeni bir satış noktası oluşturdu.
Elektrikli otomobilin spesifik kalması dışında kendisine özgü kısıtlamalar. 2024'te, termal bir araba daha iyi olmasa da aynı performansı gösterirken, akülü modeli tercih etmek hâlâ zor. Tek yapmanız gereken, elektrikli bir modeli sıfır emisyonlu eşdeğeriyle karşılaştırmaktır: Audi Q8 benzinli TFSI, elektrikli Q8 e-tron'un 1.800 kg'ına kıyasla 3.493 kg'a kadar çekebilecektir.
Elektrikli otomobille araç çekmek kolaylaştı mı? ©Colorado Gözyaşları
Elektrikli otomobil lokomotif oluyor
Alman Otomobil Kulübü'nün (ADAC) gerçekleştirdiği titiz testler sayesinde elektrikli otomobil modelleri artık çekme yük kapasitelerine göre karşılaştırılabiliyor. Gözlem şu ki, elektrikli otomobillerin güç ve özerklik açısından çok sınırlı olduğu bir dönemden sonra artık elektrikli otomobiller şu şekilde geliyor: Römorkların yanı sıra karavanları da çekebilen SUV'lar ve sedanlar. Birçok model öne çıkıyor. İşte ilk 5:
2,5 tona kadar çekme kapasitesine sahip BMW iX, Kia EV9 kadar başarılıdır © BMW
Kia ve BMW şu anda krallar 2,5 tonluk çekme yük kapasitesinin üstünden, elektrikli bir otomobilin çekme kapasitesi üzerinde. 1.800 kg'ın altında, maksimum 1.600 kg yüke sahip bir karavanı çekebilen birçok model bulunmaktadır. Tesla Model Y ve Model S, Kia EV6, Hyundai Ioniq 6, Smart #3 ve Volvo EX30'u buluyoruz. Fransız markaları arasında en iyi model Renault Kangoo E-Tech olurken, Peugeot ve Citroën Tesla Model 3 gibi 1.000 kg çekme yüküyle sınırlıdır.
Termal bir model ve onun çekme kapasiteleriyle rekabet edebilmek için elektrikli otomobile güvenebilirsiniz. şanzıman ve debriyajın olmaması. Bunların yokluğunda, gerilim altında olan mekanik parça sayısı çok daha azdır. Yalnızca elektrik motoru güçlüdür, ancak güçlüdür. Anlık torku sayesinde, tanımı gereği herhangi bir şeyi çekmek için en iyisidir. Ek yük ve atalet sayesinde daha güçlü olacak rejeneratif frenleme buna yardımcı olur. Öte yandan, termal arabalarla aynı tavsiyeyi vererek dört tekerlekten çekişli bir modelin versiyonunu tercih edin.
Ancak elektrikli otomobil kısıtlayıcı
Bu avantajlarla karşı karşıya kalan Elektriği seçmenin her zaman ilgi çekici olmadığını nasıl açıklayabiliriz? aksine Düşünülebileceği gibi ilk sorun sadece pil ömründen kaynaklanmıyor. Bu esas olarak ağırlıklarından kaynaklanmaktadır. Elektrikli arabalar, birkaç yüz kilo daha fazla yük nedeniyle termal eşdeğerlerinden daha ağırdır. Askı yükünün pahasına gelen ek ağırlık.
Audi Q8 e-tron'un 95 kWh pillerini barındıracak farklı modüller. Otomobilin toplam ağırlığı 2,6 tondur. © Audi
Ağırlık sınırına daha hızlı ulaşıldı
Aracın kütlesi ile karavan veya römork çekme kapasitesi arasında aslında bir neden-sonuç ilişkisi vardır. Aracın GVWR'si daha yüksek olduğundan çekme sınırlarına daha çabuk ulaşılır. Dolayısıyla elektrikli bir otomobilde GVWR (toplam izin verilen ağırlık), termal modele göre GVWR'ye (toplam izin verilen yuvarlanma ağırlığı) daha yakın bir değere sahiptir. Ve GVWR ile GVWR arasındaki bu fark tam olarak çekme kapasitesini temsil ediyor.
Audi Q8 örneğimize dönersek, 286 hp TFSI benzinli versiyonun 2.475 kg GVWR'ye ve 5.975 kg GVWR'ye sahip olduğunu görebiliriz. Bunun tersine, bir Q8 e-tron, 4.480 kg'lık bir GVWR için 3.180 kg'lık bir GVWR ile sınırlıdır. Dolayısıyla benzinli versiyonun çekme kapasitesinin 3.493 kg olduğunu, elektrikli versiyonun ise 1.800 kg olduğunu görüyoruz.
Özerklik yarı yarıya düşüyor
Açıkçası otonomiden bahsetmeden elektrikli araba çekmenin olumsuz noktalarından bahsedemezdik. Hafife alınmaması gereken bir nokta. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, bir aksaklık nedeniyle kWh'yi çok daha hızlı tüketiyoruz. Örneğin otoyolda ağır yük aracı hızında, hatta daha yavaş gitmeniz gerekiyor. Eğer 100 km/saat hızı aşarsanız, motorun tüketimi hızla artacaktır. ADAC, testi 1.600 kg'lık karavanla Kia EV6 üzerinde gerçekleştirdi. Sonuç: Normal zamanlarda 20 kWh/100 km'ye kıyasla 36 kWh/100 km tüketim.
Bu nedenle karavanla donatılmış elektrikli bir otomobilin menzilinin otoyolda yarı yarıya azalacağını söylemeye gerek yok. Daha hafif bir römork veya karavanla yine %50 daha fazla tüketime güvenmeniz gerekecek. Özetle, 200 kilometrelik özerkliği aşmayacağızve 100 ila 170 kilometre arasında bir mesafe beklemeniz gerekir.
Şarj istasyonlarındaki sorun
ADAC, 1.281 kilometrelik yolculukta karavanıyla birlikte Kia EV6'yı şarj etmek için sekiz durak yaptı. Toplam 522 kWh elektrik için sekiz durak. Bu yeniden doldurmaların bazılarında, yeniden doldurma istasyonları yeterli alan sağlamadığı için teknenin askılarını çözmek zorunda kaldılar. Bu nedenle sabırlı olmalı ve yedek parçanızı çıkarmak için zaman ayırmalısınız. Bir şarj istasyonu bulmaya çalışmadan önce.
Neyse ki bazı hızlı şarj istasyonu ağları harekete geçti. Bu, Temmuz 2023'te karavanla bile erişilebilen 1.500 terminal oluşturulacağını duyuran Fastned'in durumudur. Bunu yapmak için yöntem basittir: Bir sıra halinde hareket ettiğiniz ve park yeri gibi park etmek için manevra yapmanız gerekmeyen geleneksel servis istasyonlarından ilham alın. Elektrikli arabalar bu nedenle bir römork veya karavanla kolaylıkla şarj edilebiliyor. Ancak onları barındıracak yeterli altyapının olması zaman alacak, çok zaman alacak.
© Fastned
Eğlence aracı pazarı uyum sağlıyor
Elektriğin kısıtlamalarına uyum sağlayanlar yalnızca şarj istasyonları değil. Eğlence amaçlı araç pazarında, römork ve diğer karavan üreticileri elektrikli geçişe uyum sağlama çabalarını artırıyor. Nasıl ? Ürünlerinin ağırlığını azaltarak daha fazla sayıda araç tarafından çekilebilmesini sağlarken aynı zamanda tüketimi de önemli ölçüde azaltır. Böylece Caravelair'de yeni Alba 366 modelinin ağırlığı yalnızca 750 kg oluyor. Aynı şey 750 kg GVWR'ye sahip 366PE modeliyle Steckeman'da.
Düzgün ve optimum şekilde çekin
B, B96 veya BE lisansı
Uyumlu olmak için, römorklu veya karavanlı elektrikli bir araba ile yolculuğa çıkmadan önce bilmeniz gereken birkaç şey var. Her şeyden önce ehliyet. B lisansınızla 3,5 ton brüt ağırlığı geçmeniz mümkün olmayacaktır. Bunun ötesine geçmek için, kategoriyi elde etmek amacıyla eğitim almanız gerekecektir. B96 lisansı. 4,25 tondan sonra, gerekli sertifikayı alabilmek için başka bir eğitim gerekli olacaktır. BE lisansı.
3,5 ton GVW'yi aşmak daha zor olacağından, bu eğitim kurslarının elektrikli arabaların gelişiyle daha da popüler olması muhtemeldir. Akülerin ilave ağırlığı nedeniyle aracın GVWR'si ile römork arasındaki toplam yük, 1.600 kg ağırlığındaki bir karavanın B96 kategorisinde değerlendirileceği anlamına gelecektir.
Römork frenli veya frensiz
Ayrıca frenli veya frensiz bir römork arasında doğru seçimi yapmanız gerekecektir. Frensiz ekipmanın avantajı, elektrikli otomobilin, otomobilin akülerinin rejeneratif frenlemesi için ataletinden faydalanmasına olanak sağlamasıdır. Bununla birlikte, çekme işlemini her zaman aklınızda tutmalısınız. 750 kg'ın üzerinde entegre frenleme özelliğine sahip olmalıdır.
Son olarak bu bilgiyi kontrol etmeyi unutmayın araç tescil belgesindeBu size maksimum çekme kapasiteleri hakkında bilgi verecek ve aynı zamanda tavandaki yük sınırı hakkında da bilgi verecektir. Bisiklet rafları söz konusu olduğunda bazı elektrikli modeller de sınırlıdır. Tüm bu bilgiler kayıt belgesinde belirtilmiştir ve neleri yapıp neleri yapamayacağınızı bilmenizi sağlayacaktır. Örneğin PTRA, F3 kutusunda belirtilir.
Amerikalı elektrikli karavan üreticisi Lightship, aracın yükünü hafifletmek için doğrudan çekiciye entegre edilen elektrik motorlarına güveniyor © Lightship
Elektrikli otomobil çekmenin geleceği
Piyasanın durumu muhtemelen gelişecektir. Gelecekte, giderek daha fazla sayıda elektrikli model, römork ve karavan çekmeye hazır olacak. Özetlemek gerekirse, akü menzili arttıkça elektrikli otomobilin çekme kapasitesi de artacaktır. Pillerin ağırlığının düşmesi şartıyla, arabanın GVWR'si ile GVWR'si arasındaki fark bazı modellerde bugünkü kadar yakın olmayacak.
Elektrikli otomobil lastikleriyle donatılmış olarak, en iyi verimliliği elde etmek ve bu tür yüklerin ek ağırlığını desteklemek için tüm şansları kendi tarafınıza koyabilirsiniz. Ancak dikkatli olun, elektrikli bir arabada pillerin ağırlığı ve anlık tork, genellikle 30.000 kilometre civarında olan lastiklerin ömrünü kısaltma eğilimindedir.
Bir keşif caddesi de kendini gösterecek motorlu römorkların ve karavanların ortaya çıkışıBir motor ve akülerin dahil edilmesi sayesinde aracın hafifletilmesi ve çekme ağırlığının bir kısmından kurtarılması mümkün olacaktır. Tüketimi azaltma, menzil kazanma ve aynı zamanda bir karavanı örneğin bir park alanına veya bir şarj istasyonuna kadar otonom olarak manevra yapabilme fırsatı.
Elektrikli otomobilin spesifik kalması dışında kendisine özgü kısıtlamalar. 2024'te, termal bir araba daha iyi olmasa da aynı performansı gösterirken, akülü modeli tercih etmek hâlâ zor. Tek yapmanız gereken, elektrikli bir modeli sıfır emisyonlu eşdeğeriyle karşılaştırmaktır: Audi Q8 benzinli TFSI, elektrikli Q8 e-tron'un 1.800 kg'ına kıyasla 3.493 kg'a kadar çekebilecektir.
Elektrikli otomobille araç çekmek kolaylaştı mı? ©Colorado Gözyaşları
Elektrikli otomobil lokomotif oluyor
Alman Otomobil Kulübü'nün (ADAC) gerçekleştirdiği titiz testler sayesinde elektrikli otomobil modelleri artık çekme yük kapasitelerine göre karşılaştırılabiliyor. Gözlem şu ki, elektrikli otomobillerin güç ve özerklik açısından çok sınırlı olduğu bir dönemden sonra artık elektrikli otomobiller şu şekilde geliyor: Römorkların yanı sıra karavanları da çekebilen SUV'lar ve sedanlar. Birçok model öne çıkıyor. İşte ilk 5:
- BMW iX ve Kia EV9: 2.500 kg
- Tesla Model X: 2.250 kg
- BMW i5 ve i7: 2.000 kg
- Mercedes EQS, EQE, EQA: 1.800 kg
- Audi Q8: 1.800 kg
2,5 tona kadar çekme kapasitesine sahip BMW iX, Kia EV9 kadar başarılıdır © BMW
Kia ve BMW şu anda krallar 2,5 tonluk çekme yük kapasitesinin üstünden, elektrikli bir otomobilin çekme kapasitesi üzerinde. 1.800 kg'ın altında, maksimum 1.600 kg yüke sahip bir karavanı çekebilen birçok model bulunmaktadır. Tesla Model Y ve Model S, Kia EV6, Hyundai Ioniq 6, Smart #3 ve Volvo EX30'u buluyoruz. Fransız markaları arasında en iyi model Renault Kangoo E-Tech olurken, Peugeot ve Citroën Tesla Model 3 gibi 1.000 kg çekme yüküyle sınırlıdır.
Termal bir model ve onun çekme kapasiteleriyle rekabet edebilmek için elektrikli otomobile güvenebilirsiniz. şanzıman ve debriyajın olmaması. Bunların yokluğunda, gerilim altında olan mekanik parça sayısı çok daha azdır. Yalnızca elektrik motoru güçlüdür, ancak güçlüdür. Anlık torku sayesinde, tanımı gereği herhangi bir şeyi çekmek için en iyisidir. Ek yük ve atalet sayesinde daha güçlü olacak rejeneratif frenleme buna yardımcı olur. Öte yandan, termal arabalarla aynı tavsiyeyi vererek dört tekerlekten çekişli bir modelin versiyonunu tercih edin.
Ancak elektrikli otomobil kısıtlayıcı
Bu avantajlarla karşı karşıya kalan Elektriği seçmenin her zaman ilgi çekici olmadığını nasıl açıklayabiliriz? aksine Düşünülebileceği gibi ilk sorun sadece pil ömründen kaynaklanmıyor. Bu esas olarak ağırlıklarından kaynaklanmaktadır. Elektrikli arabalar, birkaç yüz kilo daha fazla yük nedeniyle termal eşdeğerlerinden daha ağırdır. Askı yükünün pahasına gelen ek ağırlık.
Audi Q8 e-tron'un 95 kWh pillerini barındıracak farklı modüller. Otomobilin toplam ağırlığı 2,6 tondur. © Audi
Ağırlık sınırına daha hızlı ulaşıldı
Aracın kütlesi ile karavan veya römork çekme kapasitesi arasında aslında bir neden-sonuç ilişkisi vardır. Aracın GVWR'si daha yüksek olduğundan çekme sınırlarına daha çabuk ulaşılır. Dolayısıyla elektrikli bir otomobilde GVWR (toplam izin verilen ağırlık), termal modele göre GVWR'ye (toplam izin verilen yuvarlanma ağırlığı) daha yakın bir değere sahiptir. Ve GVWR ile GVWR arasındaki bu fark tam olarak çekme kapasitesini temsil ediyor.
Audi Q8 örneğimize dönersek, 286 hp TFSI benzinli versiyonun 2.475 kg GVWR'ye ve 5.975 kg GVWR'ye sahip olduğunu görebiliriz. Bunun tersine, bir Q8 e-tron, 4.480 kg'lık bir GVWR için 3.180 kg'lık bir GVWR ile sınırlıdır. Dolayısıyla benzinli versiyonun çekme kapasitesinin 3.493 kg olduğunu, elektrikli versiyonun ise 1.800 kg olduğunu görüyoruz.
Özerklik yarı yarıya düşüyor
Açıkçası otonomiden bahsetmeden elektrikli araba çekmenin olumsuz noktalarından bahsedemezdik. Hafife alınmaması gereken bir nokta. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, bir aksaklık nedeniyle kWh'yi çok daha hızlı tüketiyoruz. Örneğin otoyolda ağır yük aracı hızında, hatta daha yavaş gitmeniz gerekiyor. Eğer 100 km/saat hızı aşarsanız, motorun tüketimi hızla artacaktır. ADAC, testi 1.600 kg'lık karavanla Kia EV6 üzerinde gerçekleştirdi. Sonuç: Normal zamanlarda 20 kWh/100 km'ye kıyasla 36 kWh/100 km tüketim.
Bu nedenle karavanla donatılmış elektrikli bir otomobilin menzilinin otoyolda yarı yarıya azalacağını söylemeye gerek yok. Daha hafif bir römork veya karavanla yine %50 daha fazla tüketime güvenmeniz gerekecek. Özetle, 200 kilometrelik özerkliği aşmayacağızve 100 ila 170 kilometre arasında bir mesafe beklemeniz gerekir.
Şarj istasyonlarındaki sorun
ADAC, 1.281 kilometrelik yolculukta karavanıyla birlikte Kia EV6'yı şarj etmek için sekiz durak yaptı. Toplam 522 kWh elektrik için sekiz durak. Bu yeniden doldurmaların bazılarında, yeniden doldurma istasyonları yeterli alan sağlamadığı için teknenin askılarını çözmek zorunda kaldılar. Bu nedenle sabırlı olmalı ve yedek parçanızı çıkarmak için zaman ayırmalısınız. Bir şarj istasyonu bulmaya çalışmadan önce.
Neyse ki bazı hızlı şarj istasyonu ağları harekete geçti. Bu, Temmuz 2023'te karavanla bile erişilebilen 1.500 terminal oluşturulacağını duyuran Fastned'in durumudur. Bunu yapmak için yöntem basittir: Bir sıra halinde hareket ettiğiniz ve park yeri gibi park etmek için manevra yapmanız gerekmeyen geleneksel servis istasyonlarından ilham alın. Elektrikli arabalar bu nedenle bir römork veya karavanla kolaylıkla şarj edilebiliyor. Ancak onları barındıracak yeterli altyapının olması zaman alacak, çok zaman alacak.
© Fastned
Eğlence aracı pazarı uyum sağlıyor
Elektriğin kısıtlamalarına uyum sağlayanlar yalnızca şarj istasyonları değil. Eğlence amaçlı araç pazarında, römork ve diğer karavan üreticileri elektrikli geçişe uyum sağlama çabalarını artırıyor. Nasıl ? Ürünlerinin ağırlığını azaltarak daha fazla sayıda araç tarafından çekilebilmesini sağlarken aynı zamanda tüketimi de önemli ölçüde azaltır. Böylece Caravelair'de yeni Alba 366 modelinin ağırlığı yalnızca 750 kg oluyor. Aynı şey 750 kg GVWR'ye sahip 366PE modeliyle Steckeman'da.
Düzgün ve optimum şekilde çekin
B, B96 veya BE lisansı
Uyumlu olmak için, römorklu veya karavanlı elektrikli bir araba ile yolculuğa çıkmadan önce bilmeniz gereken birkaç şey var. Her şeyden önce ehliyet. B lisansınızla 3,5 ton brüt ağırlığı geçmeniz mümkün olmayacaktır. Bunun ötesine geçmek için, kategoriyi elde etmek amacıyla eğitim almanız gerekecektir. B96 lisansı. 4,25 tondan sonra, gerekli sertifikayı alabilmek için başka bir eğitim gerekli olacaktır. BE lisansı.
3,5 ton GVW'yi aşmak daha zor olacağından, bu eğitim kurslarının elektrikli arabaların gelişiyle daha da popüler olması muhtemeldir. Akülerin ilave ağırlığı nedeniyle aracın GVWR'si ile römork arasındaki toplam yük, 1.600 kg ağırlığındaki bir karavanın B96 kategorisinde değerlendirileceği anlamına gelecektir.
Römork frenli veya frensiz
Ayrıca frenli veya frensiz bir römork arasında doğru seçimi yapmanız gerekecektir. Frensiz ekipmanın avantajı, elektrikli otomobilin, otomobilin akülerinin rejeneratif frenlemesi için ataletinden faydalanmasına olanak sağlamasıdır. Bununla birlikte, çekme işlemini her zaman aklınızda tutmalısınız. 750 kg'ın üzerinde entegre frenleme özelliğine sahip olmalıdır.
Son olarak bu bilgiyi kontrol etmeyi unutmayın araç tescil belgesindeBu size maksimum çekme kapasiteleri hakkında bilgi verecek ve aynı zamanda tavandaki yük sınırı hakkında da bilgi verecektir. Bisiklet rafları söz konusu olduğunda bazı elektrikli modeller de sınırlıdır. Tüm bu bilgiler kayıt belgesinde belirtilmiştir ve neleri yapıp neleri yapamayacağınızı bilmenizi sağlayacaktır. Örneğin PTRA, F3 kutusunda belirtilir.
Amerikalı elektrikli karavan üreticisi Lightship, aracın yükünü hafifletmek için doğrudan çekiciye entegre edilen elektrik motorlarına güveniyor © Lightship
Elektrikli otomobil çekmenin geleceği
Piyasanın durumu muhtemelen gelişecektir. Gelecekte, giderek daha fazla sayıda elektrikli model, römork ve karavan çekmeye hazır olacak. Özetlemek gerekirse, akü menzili arttıkça elektrikli otomobilin çekme kapasitesi de artacaktır. Pillerin ağırlığının düşmesi şartıyla, arabanın GVWR'si ile GVWR'si arasındaki fark bazı modellerde bugünkü kadar yakın olmayacak.
Elektrikli otomobil lastikleriyle donatılmış olarak, en iyi verimliliği elde etmek ve bu tür yüklerin ek ağırlığını desteklemek için tüm şansları kendi tarafınıza koyabilirsiniz. Ancak dikkatli olun, elektrikli bir arabada pillerin ağırlığı ve anlık tork, genellikle 30.000 kilometre civarında olan lastiklerin ömrünü kısaltma eğilimindedir.
Bir keşif caddesi de kendini gösterecek motorlu römorkların ve karavanların ortaya çıkışıBir motor ve akülerin dahil edilmesi sayesinde aracın hafifletilmesi ve çekme ağırlığının bir kısmından kurtarılması mümkün olacaktır. Tüketimi azaltma, menzil kazanma ve aynı zamanda bir karavanı örneğin bir park alanına veya bir şarj istasyonuna kadar otonom olarak manevra yapabilme fırsatı.
01net'ten gelen hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.