YellowSnowman
Member
Tesla kırmızıda. İlk çeyrek sonuçları, özellikle Çinli rakipleriyle artan rekabetle karşı karşıya olan otomobil üreticisinin şanssızlığını doğruladı. Şirket bundan kurtulmak için robotaxi macerasını ve daha uygun fiyatlı modelleri deneyecek.
Bunu inkar etmek zor; Tesla'nın ilk çeyrekteki performansı en hafif tabirle olağanüstü değildi. Ciro (%-9'dan 21 milyar dolara), net kar (%-55'ten 1,1 milyara), faaliyet marjı (%5,5, bir önceki yılın yarısı kadar), nakit akışı (-%9'dan 21 milyar dolara) ile başlayan tüm sayaçlar kırmızı renktedir. açığı 2,5 milyar)…
Robotaxi, şimdiye kadar çok yakın
Tesla, üreticinin yılın ilk üç ayında teslimatlarda önemli bir düşüş (%-8) yaşadığını açıkladığı Nisan ayının başında kötü haberlere zemin hazırlamaya başlamıştı. Şirket o zamandan beri, stok seviyesinden de anlaşılacağı üzere, anemik satışları artırmak için daha fazla fiyat indirimi yaptığını duyurdu: Tesla'nın önceki çeyrekteki 15 güne kıyasla 28 günlük stoku var. Ve aynı zamanda hesaplarını düzeltmek için işgücüne de ciddi bir darbe.
Bu arada sırtımızı dönüp güçlü yönlerimize odaklanmamız gerekecek. Sonuçlarının sunumunun ardından Tesla, Model 3 Performance'ın yeni Highland versiyonunu tanıttı. Ancak üreticinin tamamen farklı bir alana, uygun fiyatlı araçlara yönelmesi bekleniyor.
Gelecekteki bu modeller, maliyetleri azaltmak için hem yeni nesil platformda hem de mevcut platformda (Model 3 ve Y'yi oluşturan) üretilecek. Ancak zor bir durumun getirdiği beklenmedik durumların ötesinde Elon Musk, 8 Ağustos'ta tanıtılacak olan robotaksiye karşı bir karşı ateş yaktı. Otonom sürüşün gelişiminin tamamlanmasını gerektirecek bir proje: Tesla, aracın baştan itibaren sürücüsüz, yani direksiyon ve pedalsız sürüş yapacak şekilde tasarlandığını açıklıyor.
Tesla'nın otonom sürüş yazılımı FSD'nin (Tam Kendi Kendine Sürüş) (Avrupa'da) seviye 2 olarak kabul edildiğini ve insan denetiminin her zaman gerekli olduğunu bilerek büyük bir iddia. Aracın kimsenin yardımı olmadan kendi kendine gidebilmesi için 5. seviyeye tırmanmanız gerekecek. “ Tesla'nın çözemeyeceğine inanan biri varsa [la problématique de] özerklik, bence şirketin hissedarı olmamalı ” dedi Elon Musk.
Teknolojik zorluklara düzenleyici engeller de ekleniyor: Robotaksisini harekete geçirmeden önce Tesla'nın yetkililerden yeşil ışık alması gerekecek. Üretici, tarihi işaretlemek için gelecekteki hizmetin resmini mobil uygulamasında yayınladı:
©Tesla
Uber veya Lyft gibi hizmetlerde olduğu gibi, kullanıcı bir yolculuk siparişi verebilecek ve aracın gerçek zamanlı varış saatini alabilecek; kabin sıcaklığı gibi ayarların uzaktan yapılması da mümkün olacak. Ama şimdilik bu sadece bir rüya.
CNBC
Bunu inkar etmek zor; Tesla'nın ilk çeyrekteki performansı en hafif tabirle olağanüstü değildi. Ciro (%-9'dan 21 milyar dolara), net kar (%-55'ten 1,1 milyara), faaliyet marjı (%5,5, bir önceki yılın yarısı kadar), nakit akışı (-%9'dan 21 milyar dolara) ile başlayan tüm sayaçlar kırmızı renktedir. açığı 2,5 milyar)…
Robotaxi, şimdiye kadar çok yakın
Tesla, üreticinin yılın ilk üç ayında teslimatlarda önemli bir düşüş (%-8) yaşadığını açıkladığı Nisan ayının başında kötü haberlere zemin hazırlamaya başlamıştı. Şirket o zamandan beri, stok seviyesinden de anlaşılacağı üzere, anemik satışları artırmak için daha fazla fiyat indirimi yaptığını duyurdu: Tesla'nın önceki çeyrekteki 15 güne kıyasla 28 günlük stoku var. Ve aynı zamanda hesaplarını düzeltmek için işgücüne de ciddi bir darbe.
Baskı altında, Elon Musk, bu kötü şansı hibrit modellerin yeniden ivme kazandığı zorlu bir pazara bağladı. Tesla sadece %100 elektrikli otomobil üretiyor, bu gerçekten büyük bir sorun ancak grubun faaliyetinin merkezinde herhangi bir şeyin değişmesi söz konusu değil: “ Bunu düşündük [les hybrides] doğru strateji değildir. Ve elektrikli arabalar pazara hakim olacak », patronu temin eder.Dünya çapında en az 14.000 çalışanı işten çıkarmak için Tesla'yı okuyun
Bu arada sırtımızı dönüp güçlü yönlerimize odaklanmamız gerekecek. Sonuçlarının sunumunun ardından Tesla, Model 3 Performance'ın yeni Highland versiyonunu tanıttı. Ancak üreticinin tamamen farklı bir alana, uygun fiyatlı araçlara yönelmesi bekleniyor.
25.000 Avro değerindeki Model 2 projesi az çok gömüldüyse Elon Musk, gelecekteki serinin şu şekilde güncellendiğini açıklayarak güven vermek istedi: ” yeni modellerin geliştirilmesini hızlandırmak » bunu 2025'te görebiliriz (faydalı bir hatırlatma: milyarderin vaatleri yalnızca onlara inananları bağlar).Tesla Model 3 Performance'ı (2024) okuyun: Bu ultra güçlü sürümün 3 önemli yeni özelliği
Gelecekteki bu modeller, maliyetleri azaltmak için hem yeni nesil platformda hem de mevcut platformda (Model 3 ve Y'yi oluşturan) üretilecek. Ancak zor bir durumun getirdiği beklenmedik durumların ötesinde Elon Musk, 8 Ağustos'ta tanıtılacak olan robotaksiye karşı bir karşı ateş yaktı. Otonom sürüşün gelişiminin tamamlanmasını gerektirecek bir proje: Tesla, aracın baştan itibaren sürücüsüz, yani direksiyon ve pedalsız sürüş yapacak şekilde tasarlandığını açıklıyor.
Tesla'nın otonom sürüş yazılımı FSD'nin (Tam Kendi Kendine Sürüş) (Avrupa'da) seviye 2 olarak kabul edildiğini ve insan denetiminin her zaman gerekli olduğunu bilerek büyük bir iddia. Aracın kimsenin yardımı olmadan kendi kendine gidebilmesi için 5. seviyeye tırmanmanız gerekecek. “ Tesla'nın çözemeyeceğine inanan biri varsa [la problématique de] özerklik, bence şirketin hissedarı olmamalı ” dedi Elon Musk.
Teknolojik zorluklara düzenleyici engeller de ekleniyor: Robotaksisini harekete geçirmeden önce Tesla'nın yetkililerden yeşil ışık alması gerekecek. Üretici, tarihi işaretlemek için gelecekteki hizmetin resmini mobil uygulamasında yayınladı:
©Tesla
Uber veya Lyft gibi hizmetlerde olduğu gibi, kullanıcı bir yolculuk siparişi verebilecek ve aracın gerçek zamanlı varış saatini alabilecek; kabin sıcaklığı gibi ayarların uzaktan yapılması da mümkün olacak. Ama şimdilik bu sadece bir rüya.
Kaynak :01net'ten gelen hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
CNBC