Facebook ve Instagram'dan sonra Google “doğruluk kontrolünü” bırakabilir

Context'in haberine göre, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki bilgi doğrulama programlarından vazgeçerek sosyal ağlarının denetlenmesini kullanıcılarına emanet etmeyi seçen Meta'nın (Facebook, Instagram) geçen hafta tersine dönmesinin ardından, Google da aynısını yapabilir.



Amerika Birleşik Devletleri'nde Meta'nın başındaki Mark Zuckerberg'in hazırladığı doğruluk doğrulama programı “doğrulama”nın terk edilmesinin ardından, Google da aynısını bu kez Avrupa'da mı yapacak? YouTube'un sahibi Amerikan devi, gelen bilgiye göre “doğruluk kontrolü” konusundaki Avrupa taahhütlerinden vazgeçmeye hazır olacak. Bağlam bu Salı, 14 Ocak.

Mountain View grubunun bu görüşünü geçen Aralık ayında, “Avrupa'nın dezenformasyona karşı iyi uygulama kuralları”nı imzalayanların katıldığı bir toplantıda dile getirdiği bildirildi. Avrupa Birliği'ndeki (AB) sahte haberlere karşı olan bu tüzük, yakında DSA'ya entegre edilecek: “ Dijital Hizmetler Yasası » (Dijital hizmetlere ilişkin Avrupa düzenlemesi), web platformlarına denetleme yükümlülükleri getirmektedir.

Google, bu olası politika değişikliğinden önce zaten doğruluk kontrolörleriyle yeterince işbirliği yapmıyor muydu?


Henüz Google tarafından resmi olarak onaylanmayan bilgiler, bu nedenle Amerikan devini, gerçek kontrolü olmadan platform moderasyonu taraftarları kampına ekleyecek. Bu kategoride artık Elon Musk'un yanı sıra bu platformlarda ağı bulunanları da buluyoruz.

Ayrıca okuyun: Dezenformasyon ve denetim eksikliği – Sınır Tanımayan Gazeteciler X/Twitter'a karşı şikayette bulundu
İki adam da şu fikri savunuyor: tam ifade özgürlüğü » platformları uzun süredir “sansür”le suçlayan ABD'nin gelecekteki başkanı Donald Trump için de değerli bir fikir bu.

Bir hatırlatma olarak, dezenformasyona karşı Avrupa iyi uygulama kuralları bir dizi kuraldan oluşmaktadır bağlayıcı olmayan Google, Meta, Microsoft, TikTok gibi dijital devlerin Avrupa'da 2018'den itibaren gönüllü olarak saygı göstermeyi kabul ettiği. Örneğin şeffaflık, içerik denetimi, ” propaganda içeriği »… Veya sosyal ağların sahte haberlerin (daha da) yankı odaları haline gelmesini önleyecek önlemler.

Ancak meslektaşlarımıza göre Bağlam Aralık toplantısında çok sayıda katılımcıya güvenen Google, bu vesileyle, Google Arama ve YouTube'a yönelik bilgi doğrulama programlarını destekleme taahhütlerinden vazgeçme niyetinde olduğunu duyurdu. Bu bağlayıcı olmayan taahhüt, Avrupalı teyitçiler tarafından zaten yetersiz görülüyordu. Örneğin, 18 Aralık'ta Avrupa derneği EFCSN raporunda şunu kaydetti: “ YouTube, doğrulama topluluğuyla işbirliği yapma taahhüdünü yerine getirmiyor “.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.