Google Chrome'daki Reklam Çerezlerini Sonuçta Öldürmeyecek

Amazon

New member
Google, 2020'de Chrome'da reklam çerezlerinin geri döndürülemez sonunu duyurdu ve son tarih iki yıl sonraya belirlendi. Tarayıcıdaki üçüncü taraf çerezlerinin sonunun birkaç kez ertelenmesi nedeniyle erken bir duyuru… ta ki Google sonunda bunların yerinde kalmasına karar verene kadar!



Ölüm haberi Kurabiye üçüncü Krom çok abartılmış! Google reklam çerezlerinin dünyanın en popüler web tarayıcısından silinmeyeceğini duyurdu. Sonlarının 2022'de kaçınılmaz olması gerekiyordu, ancak hayata tutunuyorlar ve birkaç erteleme yapılması gerekti, son tarih 2025'in başına ertelendi.

Ve en sonunda hayır.

Chrome'da reklam çerezlerinin sonlandırılması için yeni ertelemeyi okuyun
Gizlilik Koruma Alanı başkan yardımcısı Anthony Chavez, dört yıl önce verdiği bir sözden geri adım atıyor; bunun yerine Google, ” Kullanıcıların tüm web taramalarında geçerli olacak bilinçli bir seçim yapmalarına olanak tanıyan Chrome'da yeni bir deneyim “. İnternet kullanıcıları tercihlerini diledikleri zaman değiştirebilirler.

Bu yeni “deneyim”, Nisan 2021 ve iOS 14.5'ten bu yana geliştiricilerin kullanıcıların kişisel verilerini toplamak ve hedefli reklamlar göstermek için onaylarını almalarını gerektiren Apple'ın deneyimine oldukça benziyor. Google'ın düzenleyiciler ve sektörle görüşmelerini tamamlamasının ardından ne olacağını göreceğiz, bu da epey zaman alabilir.

Özellikle reklam çerezlerinin ortadan kalkmasından ilk etkilenenler olan web sitesi yayıncıları, bu ünlü çerezleri kullanıcı gizliliğine daha saygılı bir reklam izleme sistemiyle değiştirmeyi amaçlayan bir girişim olan bu Gizlilik Kum Havuzu'ndan umutsuzluğa kapılmaya başlamıştı. Uygulanması için kaynak gerektiren ve genel uygulaması sürekli ertelenen bir sistem. Öyleyse boşuna bir darbe mi? Tam olarak değil.

Bu nedenle yerinde kalacak olan reklam çerezlerine paralel olarak Google, Gizlilik Sandbox'ı üzerindeki çalışmalarını sürdürecektir. Özellikle İngiliz düzenleyiciler, reklam çerezlerini ortadan kaldırma projesiyle ilgili olarak bir dizi endişe dile getirmişti (web sitelerinin düzgün çalışması için gerekli olan “birinci taraf” çerezleriyle karıştırılmamalıdır).

“Gizlilik Kum Havuzunu, reklam destekli bir interneti korurken çevrimiçi gizliliği anlamlı şekilde iyileştiren, canlı bir yayın ekosistemini destekleyen, işletmeleri müşterileriyle bağlayan ve hepimize geniş bir içerik yelpazesine ücretsiz erişim sağlayan yenilikçi çözümler bulma hedefiyle geliştirdik.” Anthony Chavez
Google, web geliştiricilerinin API'leri kullanılabilir kalacak olan Gizlilik Sandbox'ına yatırım yapmaya devam etmelerini öneriyor. Tarayıcıda, Gizli modda IP adreslerini koruma seçeneği de dahil olmak üzere ek gizlilik kontrolleri görünecek.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Opera One - AI destekli web tarayıcısı

Opera One – AI destekli web tarayıcısı

Yazar: Opera






Kaynak :

Google