YellowSnowman
Member
Bekleniyordu, şimdi resmi. ES90, Volvo'nun yüksek end SUV'si olan Ex90'ın “sedan” versiyonudur. 700 km ve 350 kW'lık hızlı şarj ile, kendisini bir referans yol olarak kurma argümanlarına sahiptir.
Volvo sonunda elektrikli sedanını tutuyor. ES90, Geely Group markasının son amiral gemisidir ve kağıt üzerinde Lightning'i konuşacak her şeye sahiptir. Geçen yılın sonunda pazarlanan EX90 gibi, ES90, SPA2 platformunda, 800 V bir sistemde inşa edilmiştir, bu da ilk büyük rekabet avantajı sunacak: 350 kW kayıt şarj hızı. Volvo'ya göre, bu kapasite, bir kez DC terminallerine bağlı olarak, sedanın yaklaşık 20 dakikada % 20'den % 80'e girmesine izin verecektir. Belki daha fazla konuşma: ES90, 300 km ek seyahat etmek için yeterince iyileşmek için sadece 10 dakikalık şarj gerektirecektir.
Diğer ana özellik, ondan önceki SUV ile paylaşılır, 700 km özerkliği (WLTP döngüsü) hedeflemesine izin veren büyük bir 106 kWh pil.
© En son Volvo'nun optik özelliği.
Bir Teknoloji Canavarı
Tabii ki, ES90'ı bataryaya ve şarj hızına özetlemek azaltıcı olacaktır. Elektrikli SUV'sinde olduğu gibi Ex90, Volvo oldukça teknolojik bir teknik sayfaya odaklandı. Bu 800 V platformu ile kaputun altında, aynı zamanda yolcu bölmesinde ve ekipman, özellikle güvenlik açısından.
XC40 veya EX30'a gelince, Google Automotive sistem açısından dümende olacaktır. Ancak bu sefer, Mountain View Bone, Volvo'nun saniyede 500 trilyondan fazla operasyon elde edebileceğini söyleyen bir Nvidia Drive Agx Orin çipine güvenebilecek (üstler). Aslında, gerçek biraz daha nüanslıdır, çünkü bir RTX 4080 mobiline (542 üst) benzer olabilen bu çip aslında bir amper GPU (Int8'de 167 üst) ve derin bir öğrenme hızlandırıcısı (Int8'de 87 üst) ile iki SoC'den oluşur.
Böyle bir güç gücü ne için kullanılabilir? İyi bir kısım için, ES90'ın yarı özerk sürüş yeteneklerini yönetmek için. Aynı zamanda otomobilin güvenlik sistemine (kameralar, radarlar, ultrasonik sensörler ve lidar) bağlı tüm sensörleri müziğe ayarlamak için. Son olarak, böyle bir çip ile Volvo, sistemini OTA'daki birkaç yıl boyunca güncellemeye devam edebilmeyi ve böylece belirli özellikleri ayarlayabilmeyi veya başkalarını sunmayı umuyor.
Son olarak, her zaman güvenlik kısmı için, Volvo'da bir zorunluluktur, üretici ES90'ın gerçek zamanlı olarak daha fazla veri toplayabileceğini ve böylece dış olayların yorum algoritmaları veya “sürücünün anlama sistemi” sayesinde çarpışma risklerini önleyebileceğini açıklar. Volvo şu anda bu özellikler hakkında daha fazla ayrıntı getirmiyor, ancak bu ES90'ın gelecekteki testi sırasında kesinlikle bizden artan ilgi konusu olacaklar.
© Yeni Volvo ES90'ın içi
Kabine gelince, yine amatörler Volvo hamurunu tanıyacaklar, en azından bu son varyasyonlarda, 14.5 inç merkezi ekrana gurur veren çok rafine bir iç mekana sahip. Bu, bir kafa ekranına (HUD) güvenebilen sürücüye adanmış 9 inçlik bir ekranla ikinci sırada yer alıyor. Ses kısmı için Volvo, 1.610 güç ve uyumlu Dolby Atmos'tan oluşan 25 HP'den oluşan bir Bower & Wilkins sistemine güveniyor. Son olarak, yolcu bölmesinin Zen atmosferini tamamlamak için üretici, sakinlerin iradesine göre itiraz edebilen bir elektrokrom panoramik çatı seçti.
İddialı bir teknik sayfa
Teknoloji, motorun yanında ve ES90'ın açıklanan performansı da var. Bunlar aracın her bir sapmasına bağlı olacaktır. Lansmanda Volvo, sedanının Ex90 kataloğunda modellenen üç versiyonunu sunuyor.
Son olarak, ES90 da bir tasarımdır. Bu, şimdi Volvo'ya bağlı bir “Thor Hammer” şeklinde optik veya çatıdaki LiDAR gibi, EX90 ile aynı stilistik öğeleri kaplıyor. Ayrıca, ES90'ı elektrik SUV'nin, özellikle boyutları açısından uzun bir versiyonu olarak tanımlamak için abartılar değildir.
5 m uzunluğunda, 2.12 m genişliğinde, 1,54 m yüksekliğinde ve 3,1 m'lik bir dingil mesafesi… Tabii ki yasal bir sedanın boyutlarındayız. Ancak, çok ince, sedanın neredeyse gerilmiş yönüne ek olarak, aerodinamiğidir. Volvo, Sino-Swed markasından bir araç tarafından ulaşılan en düşük değer olan sürükleme katsayısını (CX) 0.25'e düşürmeyi başardığını açıklıyor. ES90'ın eşdeğer bir teknik sayfaya sahip olan (ancak optimum konfigürasyonunda 685 km ile sınırlı) EX90 SUV'den daha iyi özerklik sunmayı başardığı bu yönü özellikle.
Böyle bir teknik sayfa ile ES90, premium elektrikli sedanların çok açık segmentinde kazanacak birçok argümana sahiptir. Volvo'nun ilk elektrikli sedanının baştan çıkarma operasyonunda başarılı olup olmadığını görmek için, ilk modellerin teslimat tarihi olan sonbahara kadar beklemek gerekecektir. Ön siparişler zaten açıktır.
Volvo sonunda elektrikli sedanını tutuyor. ES90, Geely Group markasının son amiral gemisidir ve kağıt üzerinde Lightning'i konuşacak her şeye sahiptir. Geçen yılın sonunda pazarlanan EX90 gibi, ES90, SPA2 platformunda, 800 V bir sistemde inşa edilmiştir, bu da ilk büyük rekabet avantajı sunacak: 350 kW kayıt şarj hızı. Volvo'ya göre, bu kapasite, bir kez DC terminallerine bağlı olarak, sedanın yaklaşık 20 dakikada % 20'den % 80'e girmesine izin verecektir. Belki daha fazla konuşma: ES90, 300 km ek seyahat etmek için yeterince iyileşmek için sadece 10 dakikalık şarj gerektirecektir.
Diğer ana özellik, ondan önceki SUV ile paylaşılır, 700 km özerkliği (WLTP döngüsü) hedeflemesine izin veren büyük bir 106 kWh pil.

© En son Volvo'nun optik özelliği.
Bir Teknoloji Canavarı
Tabii ki, ES90'ı bataryaya ve şarj hızına özetlemek azaltıcı olacaktır. Elektrikli SUV'sinde olduğu gibi Ex90, Volvo oldukça teknolojik bir teknik sayfaya odaklandı. Bu 800 V platformu ile kaputun altında, aynı zamanda yolcu bölmesinde ve ekipman, özellikle güvenlik açısından.
XC40 veya EX30'a gelince, Google Automotive sistem açısından dümende olacaktır. Ancak bu sefer, Mountain View Bone, Volvo'nun saniyede 500 trilyondan fazla operasyon elde edebileceğini söyleyen bir Nvidia Drive Agx Orin çipine güvenebilecek (üstler). Aslında, gerçek biraz daha nüanslıdır, çünkü bir RTX 4080 mobiline (542 üst) benzer olabilen bu çip aslında bir amper GPU (Int8'de 167 üst) ve derin bir öğrenme hızlandırıcısı (Int8'de 87 üst) ile iki SoC'den oluşur.
Böyle bir güç gücü ne için kullanılabilir? İyi bir kısım için, ES90'ın yarı özerk sürüş yeteneklerini yönetmek için. Aynı zamanda otomobilin güvenlik sistemine (kameralar, radarlar, ultrasonik sensörler ve lidar) bağlı tüm sensörleri müziğe ayarlamak için. Son olarak, böyle bir çip ile Volvo, sistemini OTA'daki birkaç yıl boyunca güncellemeye devam edebilmeyi ve böylece belirli özellikleri ayarlayabilmeyi veya başkalarını sunmayı umuyor.
Son olarak, her zaman güvenlik kısmı için, Volvo'da bir zorunluluktur, üretici ES90'ın gerçek zamanlı olarak daha fazla veri toplayabileceğini ve böylece dış olayların yorum algoritmaları veya “sürücünün anlama sistemi” sayesinde çarpışma risklerini önleyebileceğini açıklar. Volvo şu anda bu özellikler hakkında daha fazla ayrıntı getirmiyor, ancak bu ES90'ın gelecekteki testi sırasında kesinlikle bizden artan ilgi konusu olacaklar.

© Yeni Volvo ES90'ın içi
Kabine gelince, yine amatörler Volvo hamurunu tanıyacaklar, en azından bu son varyasyonlarda, 14.5 inç merkezi ekrana gurur veren çok rafine bir iç mekana sahip. Bu, bir kafa ekranına (HUD) güvenebilen sürücüye adanmış 9 inçlik bir ekranla ikinci sırada yer alıyor. Ses kısmı için Volvo, 1.610 güç ve uyumlu Dolby Atmos'tan oluşan 25 HP'den oluşan bir Bower & Wilkins sistemine güveniyor. Son olarak, yolcu bölmesinin Zen atmosferini tamamlamak için üretici, sakinlerin iradesine göre itiraz edebilen bir elektrokrom panoramik çatı seçti.
İddialı bir teknik sayfa
Teknoloji, motorun yanında ve ES90'ın açıklanan performansı da var. Bunlar aracın her bir sapmasına bağlı olacaktır. Lansmanda Volvo, sedanının Ex90 kataloğunda modellenen üç versiyonunu sunuyor.
- Tek motorlu bir versiyon: 6.9 saniyede 0 ila 100 km/s olabilen 245 kW ve 480 nm tork. Bu sadece “küçük” 92 kWh pil (88 kWh yük yükü) ile sunulacaktır. Hızlı şarj hızı 300 kW'a düşürülecek.
- İkiz motor versiyonu: 330 kW (130 kW + 200 kW) ve 670 nm tork. Bu kez, 0 ila 100 km/s 5.5 saniyede çekilir, pil 106 kWh'a (102 kWh yük yükü) yükselir ve hızlı şarj hızı 350 kW'a yükselir.
- İkiz motor performans versiyonu: 4 saniyede 0 ila 100 km/s için 500 kW (220 kW + 280 kW) ve 870 nm tork. Pil ve şarj hızı, ikiz motor versiyonuyla aynıdır.
Son olarak, ES90 da bir tasarımdır. Bu, şimdi Volvo'ya bağlı bir “Thor Hammer” şeklinde optik veya çatıdaki LiDAR gibi, EX90 ile aynı stilistik öğeleri kaplıyor. Ayrıca, ES90'ı elektrik SUV'nin, özellikle boyutları açısından uzun bir versiyonu olarak tanımlamak için abartılar değildir.
5 m uzunluğunda, 2.12 m genişliğinde, 1,54 m yüksekliğinde ve 3,1 m'lik bir dingil mesafesi… Tabii ki yasal bir sedanın boyutlarındayız. Ancak, çok ince, sedanın neredeyse gerilmiş yönüne ek olarak, aerodinamiğidir. Volvo, Sino-Swed markasından bir araç tarafından ulaşılan en düşük değer olan sürükleme katsayısını (CX) 0.25'e düşürmeyi başardığını açıklıyor. ES90'ın eşdeğer bir teknik sayfaya sahip olan (ancak optimum konfigürasyonunda 685 km ile sınırlı) EX90 SUV'den daha iyi özerklik sunmayı başardığı bu yönü özellikle.
Böyle bir teknik sayfa ile ES90, premium elektrikli sedanların çok açık segmentinde kazanacak birçok argümana sahiptir. Volvo'nun ilk elektrikli sedanının baştan çıkarma operasyonunda başarılı olup olmadığını görmek için, ilk modellerin teslimat tarihi olan sonbahara kadar beklemek gerekecektir. Ön siparişler zaten açıktır.
Herhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.![]()