Amazon
New member
Donald Trump'ın Amerika Birleşik Devletleri'nin 46. Başkanı olarak seçilmesinden önceki aylarda Elon Musk onun saflarına katıldı ve yavaş yavaş mali açıdan ama her şeyden önce medya açısından onun en etkili destekçilerinden biri haline geldi. Öyle ki bugün Tesla, SpaceX, Neuralink ve sosyal ağın başındaki milyarder, gereksiz görülen kamu harcamalarının kesilmesinden sorumlu bir grup oluşturmaktan sorumlu olacak. Pek çok Amerikalıyı memnun edecek bir rol, Joe Biden'ın başkanlığının enflasyona yol açtığına ve bunu her ne pahasına olursa olsun daha fazla otomasyona, yapay zekaya ve rekabetçiliğe açık bir kapı olarak görecek ve işten çıkarma dalgalarına yol açacak diğerlerini korkutacağına inanıyor.
Ancak Elon Musk'un motivasyonu çok daha elitist bir endüstride yatıyor olabilir: havacılık. Gerçekten de Donald Trump, ülke ve Artemis uzay programı, astronotların Ay'a dönüşü ve bir ay üssü, bir uzay istasyonu Geçidi ve bir uzay istasyonunun gelecekteki hedefleri açısından önemli bir anda ABD'nin başına dönecek. Mars'a yolculuk. Amerikan uzay ajansı NASA, çeşitli görevleri gerçekleştirmek için yeni alan ve özel şirketlerinin Apollo 11 zamanından çok daha fazlası. Ancak SpaceX'in katılımına rağmen NASA, kamu harcamaları sayesinde devasa gelişmelere sahip iki proje olan ağır fırlatıcı SLS (Uzay Fırlatma Sistemi) ve Orion uzay aracını kullanacak. Elon Musk radikal bir değişiklik üzerinde baskı oluşturabilir ve onu zorlayabilir: Artemis programının yapısında NASA roketinin erken kullanımdan kaldırılması.
©NASA
SLS roketinin Artemis programındaki rolü
NASA'nın SLS fırlatıcısına yönelik tehdidi açıklamadan önce kısa bir hatırlatma yapmamız gerekiyor. İnsanların Ay'a dönüşü için, Artemis III görevi sırasında (Eylül 2026'da yapılması planlanan), NASA, Orion uzay aracını ay yörüngesine itmek için SLS roketini kullanmayı planlıyor. Bugün uzay haberlerinde görebildiğimiz gibi Starship roketinin Süper Ağır fırlatıcısının benzeri görülmemiş bir şekilde yakalanmasıyla astronotları Ay'a doğru taşıması gereken dev, SpaceX imzalı değil. Artemis III veya Ay'a yapılacak bir sonraki görev için NASA, SLS roketine güveniyor.
SpaceX de göz ardı edilmedi ancak bugünkü rolü, Ay'a iniş aracı olan Starship HLS'nin ve ikmal uçuşlarının geliştirilmesine odaklanmış durumda. Astronotlar, SLS roketi ve Orion uzay aracıyla Ay'a gittikten sonra doğal uydunun yörüngesine girecek ve Ay'a iniş aracına kenetlenecek. Dört astronottan ikisi Starship HLS ile Ay'a doğru inecek, diğer ikisi ise Orion uzay aracında kalacak. Altı günlük bir konaklamanın ardından Ay'a iniş aracı, mürettebatın Dünya'ya dönüşüyle ilgilenecek olan Orion'a yanaşmak üzere geri dönecek.
Bu nedenle SLS roketinin rolü çok önemlidir. 2011 yılında başlatılan geliştirme süreci yine de 6 milyar dolardan fazlaya mal oldu ve ajansın bütçesinin önemli bir bölümünü kaplıyor ve tüm Avrupa'nın yıllık havacılık bütçesine yaklaşıyor. Ve SLS'nin her lansmanı bir milyar doları aşacağından maliyeti amorti edilmeye hazır değil. “Tarihin en pahalı roketi” olarak gözlerinizi dünyaya çevirmemek elde değil yeni alan ve özel şirketler. Bu şirketler artık yalnızca kamu yatırımlarına bağlı kalmayarak, önceliklerinin merkezine maliyet düşürmeyi koymuşlardır. Ve SpaceX yeniden kullanılabilir roketleri demokratikleştirdi.
SLS roketinin reddedilme ihtimali %50
Son günlerde SLS roketinin yerini SpaceX fırlatıcısının alacağı hipotezi giderek daha fazla yer kazandı. X platformunda gazeteci Eric Berger Ars TeknikÇok iyi bilgi sahibi olması ve Musk kampına ve SpaceX ekiplerine yakın olmasıyla tanınan bu kişi, duyduğunu yazdı “NASA'nın SLS roketinin iptal edilme ihtimalinin %50 olacağını”. Diğer fırlatıcılarla karşılaştırıldığında fırlatmalarının fahiş maliyetiyle karşı karşıya kalan SLS'nin Artemis görevlerinden hariç tutulabileceğini anlayın. Elon Musk'un kesinlikle SpaceX'e daha fazla iş vermek ve rakiplerinin önünü kapatmak için bir fırsat olarak gördüğü bir durum.
NASA, ABD hükümetinden her yıl 24 milyar dolar alıyor. Her fırlatmanın maliyetine ek olarak, SLS ağır fırlatıcısı ve Orion uzay aracının gelişimini de göz önünde bulunduran Amerikan uzay ajansı, gelecekteki fırlatmalarını gerçekleştirmek için SpaceX veya Blue Origin gibi özel şirketlere başvurmakla da ilgileniyor. Ay'a doğru. Amerikalı gazetecinin altını çizdiği bir nokta: “Orion'u Ay'a göndermenin başka yolları da var”. Nasıl olacağı büyük soru hala devam ediyor. Çünkü SpaceX'in Falcon 9'u ile Blue Origin'in New Glenn'i eşleşmiyor. “Orion'u kurmak için fırlatma sayısının, transfer aşamasının, Starship Ay'a iniş aracının ve yakıt ikmali ihtiyaçlarının arttırılması şartıyla”YouTube'da havacılık uzmanı Hugo Lisoir'ı belirtti.
Oldukça sembolik bir sembol: NASA'nın SLS roketinin önünde (görüntünün sağında), bir SpaceX Falcon 9, Florida'daki Cape Canaveral fırlatma sahasında © NASA
Zaten üç yıl önce, SpaceX'e yönelik eski bir SLS roketi fikri internette ve özellikle de özel forumlarda tartışıldı. SLS ile tek bir roket yerine birden fazla roket gönderme ihtiyacıyla karşı karşıya kaldığımızda geriye tek bir argüman kalıyor: “Maliyetin onda birinden daha azına iki Falcon Heavy fırlatılmasıyla elde edilemeyecek hiçbir şey SLS ile başarılamaz”Quora'da bir İnternet kullanıcısı yazdı. Starship'e gelince, SpaceX ve Elon Musk, geminin adını sessizce “Gemi” olarak değiştirdi. Bazıları için çok şey ifade edebilecek bir ayrıntı: Starship, piyasadaki en gelişmiş gemi ve kendi kategorisindeki tek gemi olma sürecinde. Super Heavy ile altıncı uçuşun fırlatılmasında önceliğin fırlatıcıyı fırlatma rampasında ikinci kez yakalamak değil, Starship'in motorlarını gelecekteki yörüngesel uçuşlara hazırlanmak için yeniden başlatmak olması boşuna değil. ısı kalkanı ve fırlatma rampasında bir kurtarma sistemi.
Popülerleştirici Hugo Lisoir, videosunda, NASA'nın yeni liderlerinin fırlatıcıdan uzaklaşmayı seçmesi durumunda bir ara çözüm hayal etmeye çalıştı. SLS'nin, bu sefer Kuzey Grumman güçlendiricilerini değil, transfer aşaması ve NASA'nın Orion uzay aracıyla birlikte monte edilen Super Heavy'yi (SpaceX) içerecek olan yeniden gözden geçirilmiş bir versiyonunun olasılığını gündeme getirdi. Maliyetleri azaltmak ve gemiye yapılan devasa yatırımlar da dahil olmak üzere hükümet harcamalarının verimliliğini garanti altına almak için geçici bir çözüm. Bununla birlikte, ABD uzay ajansının zaten emrettiği gibi böyle bir çözümün sorunsuz olmayacağı söylendi. “Artemis 9 görevine kadar yetecek kadar barut güçlendirici”Hugo Lisoir'ı işaret etti.
Trumpist izolasyonculuk hipotezi ve SpaceX soslu bir NASA
Diğer hipotezlerden biri, Orion kapsülü de dahil olmak üzere tüm roketin saf ve basit bir şekilde ortadan kaldırılmasıyla gerçekleşecekti. Bu fikrin arkasında büyük ölçek ekonomileri var ama aynı zamanda kalkınmada normale dönüş ve izolasyoncu politikanın açık bir işareti. Ne için ? Çünkü Orion uzay aracındaki endüstriyel ortaklar sadece Amerikalı değil. Hatta Avrupa, Airbus Space & Defense başkanlığında hizmet modülünün geliştirilmesi sayesinde oluşturulan bir sektörle oldukça meşgul. Zaten ekonomik sıkıntı içinde olan Avrupa uzay endüstrisi, Artemis programına katılma ve astronotları Ay'a götürme konusundaki tek olanağını burada kaybedecek.
Orion kapsülündeki NASA logosunun altında, Avrupa uzay ajansı ESA'nın logosu © NASA
Dört yıl içinde Donald Trump, tamamen siyasi bir bakış açısıyla SLS fırlatıcısını ve Orion uzay aracını devre dışı bırakmaya ilgi duyabilir. Yatırım ve teknoloji tarafında ise israf kayda değer düzeyde kalacaktır. Ancak fırlatma masraflarının bahanesi, ister fırlatıcı ister gemi için olsun, Artemis programında böyle bir yön değişikliğini haklı çıkaracaktır. Ayrıca Orion'un ilk görevi olan Artemis I'in sonuçları da destek görevi görebilir. Kapsül ve ısı kalkanı, Dünya'ya döndüğünde saatte 40.000 km'den daha yüksek bir hızla atmosfere girerken havayla sürtünmeye maruz kaldı ve ağır bir hasar olmamasına rağmen, birkaç parçanın azalması, gemideki astronotların güvenliğini sorgulamak için yeterliydi. .
SpaceX, NASA'nın Artemis programı için kullanılan ekipmanın gelişimi hakkında daha fazla bilgi almayı beklerken alışveriş yapmaya devam ediyor. Bu da bir şeyler söylüyor. NASA bünyesinde SpaceX stratejik bir ortaktan çok daha fazlası haline geliyor. Elon Musk'un özel uzay şirketi, Amerikan uzay ajansıyla her geçen ay daha fazla sözleşme kazanıyor, öyle ki çeşitli misyonlarının merkezi haline geliyor. Starship HLS, Artemis III'ün iniş ve ay üssü olmasının yanı sıra, 2032'de yapılması planlanan tarihteki ilk basınçlı gezicinin gönderilmesinden de sorumlu olacak. SpaceX, 2025'ten itibaren Falcon 9 ve Ay'a iniş aracıyla Ay'a doğru yola çıkacak. Firefly Aerospace, on yılın sonunda Uluslararası Uzay İstasyonunun yörüngesinden çıkacak.
Rakibi Blue Origin, Artemis V'te kendini kanıtladıktan ve Blue Moon ay iniş aracını kullandıktan kısa bir süre sonra Artemis VII'deki ay üssünün ilk temellerini göndermekten sorumlu olacak. Rekabete hâlâ şans veren yeni bir pazar yanılsaması mı?
©NASA
Yeni “Hükümet Etkinliği” Bakanlığının Elon Musk'un şirketleri açısından sonuçları olacağına dair ilk işaretler şimdiden ortaya çıkıyor. 28 Kasım Perşembe günü, firmanın eş başkanı ve eski Amerikan başkanlığı adayı Vivek Ramaswamy, Biden yönetiminin Rivian markasına verdiği krediyi araştıracağını açıkladı. Gürcistan'daki bir fabrika projesine yardımcı olmak için 6,6 milyar dolarlık sözleşme yapıldığı bildirildi. Adam, fahiş maliyete dikkat çekmenin yanı sıra şunu da belirtti: “Bu daha çok Elon Musk ve Tesla'ya yönelik siyasi bir uyarı gibi görünüyor. »
Trump'ın yeni başkanlığı altında ve müttefikleri arasında Elon Musk'un da bulunduğu SpaceX, uzay görevlerine yeşil ışık yakılmasından sorumlu hava polisi FAA'nın da rahatlamasından faydalanabilecek. Uzun süredir idari yavaşlama nedeniyle engellenen Donald Trump'ın devlet başkanı olarak gelişi, SpaceX'in yalnızca Super Heavy ve Starship ile 2025'te gerçekleştirmek istediği 25 fırlatmayı gerçekleştirmenin bir yolu olabilir. Kâr amacı gütmeyen Hükümet Gözetimi Projesi için durum ciddi. “Elon Musk hükümetin verimlilik departmanını VE kendi şirketlerini, özellikle de hükümetle çalışan şirketlerini yönetiyorsa, ciddi çıkar çatışmaları için açıkça fırsatlar var. Memurların kendilerini öncelikle kamu hizmetlerine adaması gerekiyor.”
Ancak Elon Musk'un motivasyonu çok daha elitist bir endüstride yatıyor olabilir: havacılık. Gerçekten de Donald Trump, ülke ve Artemis uzay programı, astronotların Ay'a dönüşü ve bir ay üssü, bir uzay istasyonu Geçidi ve bir uzay istasyonunun gelecekteki hedefleri açısından önemli bir anda ABD'nin başına dönecek. Mars'a yolculuk. Amerikan uzay ajansı NASA, çeşitli görevleri gerçekleştirmek için yeni alan ve özel şirketlerinin Apollo 11 zamanından çok daha fazlası. Ancak SpaceX'in katılımına rağmen NASA, kamu harcamaları sayesinde devasa gelişmelere sahip iki proje olan ağır fırlatıcı SLS (Uzay Fırlatma Sistemi) ve Orion uzay aracını kullanacak. Elon Musk radikal bir değişiklik üzerinde baskı oluşturabilir ve onu zorlayabilir: Artemis programının yapısında NASA roketinin erken kullanımdan kaldırılması.
©NASA
SLS roketinin Artemis programındaki rolü
NASA'nın SLS fırlatıcısına yönelik tehdidi açıklamadan önce kısa bir hatırlatma yapmamız gerekiyor. İnsanların Ay'a dönüşü için, Artemis III görevi sırasında (Eylül 2026'da yapılması planlanan), NASA, Orion uzay aracını ay yörüngesine itmek için SLS roketini kullanmayı planlıyor. Bugün uzay haberlerinde görebildiğimiz gibi Starship roketinin Süper Ağır fırlatıcısının benzeri görülmemiş bir şekilde yakalanmasıyla astronotları Ay'a doğru taşıması gereken dev, SpaceX imzalı değil. Artemis III veya Ay'a yapılacak bir sonraki görev için NASA, SLS roketine güveniyor.
SpaceX de göz ardı edilmedi ancak bugünkü rolü, Ay'a iniş aracı olan Starship HLS'nin ve ikmal uçuşlarının geliştirilmesine odaklanmış durumda. Astronotlar, SLS roketi ve Orion uzay aracıyla Ay'a gittikten sonra doğal uydunun yörüngesine girecek ve Ay'a iniş aracına kenetlenecek. Dört astronottan ikisi Starship HLS ile Ay'a doğru inecek, diğer ikisi ise Orion uzay aracında kalacak. Altı günlük bir konaklamanın ardından Ay'a iniş aracı, mürettebatın Dünya'ya dönüşüyle ilgilenecek olan Orion'a yanaşmak üzere geri dönecek.
Bu nedenle SLS roketinin rolü çok önemlidir. 2011 yılında başlatılan geliştirme süreci yine de 6 milyar dolardan fazlaya mal oldu ve ajansın bütçesinin önemli bir bölümünü kaplıyor ve tüm Avrupa'nın yıllık havacılık bütçesine yaklaşıyor. Ve SLS'nin her lansmanı bir milyar doları aşacağından maliyeti amorti edilmeye hazır değil. “Tarihin en pahalı roketi” olarak gözlerinizi dünyaya çevirmemek elde değil yeni alan ve özel şirketler. Bu şirketler artık yalnızca kamu yatırımlarına bağlı kalmayarak, önceliklerinin merkezine maliyet düşürmeyi koymuşlardır. Ve SpaceX yeniden kullanılabilir roketleri demokratikleştirdi.
SLS roketinin reddedilme ihtimali %50
Son günlerde SLS roketinin yerini SpaceX fırlatıcısının alacağı hipotezi giderek daha fazla yer kazandı. X platformunda gazeteci Eric Berger Ars TeknikÇok iyi bilgi sahibi olması ve Musk kampına ve SpaceX ekiplerine yakın olmasıyla tanınan bu kişi, duyduğunu yazdı “NASA'nın SLS roketinin iptal edilme ihtimalinin %50 olacağını”. Diğer fırlatıcılarla karşılaştırıldığında fırlatmalarının fahiş maliyetiyle karşı karşıya kalan SLS'nin Artemis görevlerinden hariç tutulabileceğini anlayın. Elon Musk'un kesinlikle SpaceX'e daha fazla iş vermek ve rakiplerinin önünü kapatmak için bir fırsat olarak gördüğü bir durum.
NASA, ABD hükümetinden her yıl 24 milyar dolar alıyor. Her fırlatmanın maliyetine ek olarak, SLS ağır fırlatıcısı ve Orion uzay aracının gelişimini de göz önünde bulunduran Amerikan uzay ajansı, gelecekteki fırlatmalarını gerçekleştirmek için SpaceX veya Blue Origin gibi özel şirketlere başvurmakla da ilgileniyor. Ay'a doğru. Amerikalı gazetecinin altını çizdiği bir nokta: “Orion'u Ay'a göndermenin başka yolları da var”. Nasıl olacağı büyük soru hala devam ediyor. Çünkü SpaceX'in Falcon 9'u ile Blue Origin'in New Glenn'i eşleşmiyor. “Orion'u kurmak için fırlatma sayısının, transfer aşamasının, Starship Ay'a iniş aracının ve yakıt ikmali ihtiyaçlarının arttırılması şartıyla”YouTube'da havacılık uzmanı Hugo Lisoir'ı belirtti.
Oldukça sembolik bir sembol: NASA'nın SLS roketinin önünde (görüntünün sağında), bir SpaceX Falcon 9, Florida'daki Cape Canaveral fırlatma sahasında © NASA
Zaten üç yıl önce, SpaceX'e yönelik eski bir SLS roketi fikri internette ve özellikle de özel forumlarda tartışıldı. SLS ile tek bir roket yerine birden fazla roket gönderme ihtiyacıyla karşı karşıya kaldığımızda geriye tek bir argüman kalıyor: “Maliyetin onda birinden daha azına iki Falcon Heavy fırlatılmasıyla elde edilemeyecek hiçbir şey SLS ile başarılamaz”Quora'da bir İnternet kullanıcısı yazdı. Starship'e gelince, SpaceX ve Elon Musk, geminin adını sessizce “Gemi” olarak değiştirdi. Bazıları için çok şey ifade edebilecek bir ayrıntı: Starship, piyasadaki en gelişmiş gemi ve kendi kategorisindeki tek gemi olma sürecinde. Super Heavy ile altıncı uçuşun fırlatılmasında önceliğin fırlatıcıyı fırlatma rampasında ikinci kez yakalamak değil, Starship'in motorlarını gelecekteki yörüngesel uçuşlara hazırlanmak için yeniden başlatmak olması boşuna değil. ısı kalkanı ve fırlatma rampasında bir kurtarma sistemi.
Popülerleştirici Hugo Lisoir, videosunda, NASA'nın yeni liderlerinin fırlatıcıdan uzaklaşmayı seçmesi durumunda bir ara çözüm hayal etmeye çalıştı. SLS'nin, bu sefer Kuzey Grumman güçlendiricilerini değil, transfer aşaması ve NASA'nın Orion uzay aracıyla birlikte monte edilen Super Heavy'yi (SpaceX) içerecek olan yeniden gözden geçirilmiş bir versiyonunun olasılığını gündeme getirdi. Maliyetleri azaltmak ve gemiye yapılan devasa yatırımlar da dahil olmak üzere hükümet harcamalarının verimliliğini garanti altına almak için geçici bir çözüm. Bununla birlikte, ABD uzay ajansının zaten emrettiği gibi böyle bir çözümün sorunsuz olmayacağı söylendi. “Artemis 9 görevine kadar yetecek kadar barut güçlendirici”Hugo Lisoir'ı işaret etti.
Trumpist izolasyonculuk hipotezi ve SpaceX soslu bir NASA
Diğer hipotezlerden biri, Orion kapsülü de dahil olmak üzere tüm roketin saf ve basit bir şekilde ortadan kaldırılmasıyla gerçekleşecekti. Bu fikrin arkasında büyük ölçek ekonomileri var ama aynı zamanda kalkınmada normale dönüş ve izolasyoncu politikanın açık bir işareti. Ne için ? Çünkü Orion uzay aracındaki endüstriyel ortaklar sadece Amerikalı değil. Hatta Avrupa, Airbus Space & Defense başkanlığında hizmet modülünün geliştirilmesi sayesinde oluşturulan bir sektörle oldukça meşgul. Zaten ekonomik sıkıntı içinde olan Avrupa uzay endüstrisi, Artemis programına katılma ve astronotları Ay'a götürme konusundaki tek olanağını burada kaybedecek.
Orion kapsülündeki NASA logosunun altında, Avrupa uzay ajansı ESA'nın logosu © NASA
Dört yıl içinde Donald Trump, tamamen siyasi bir bakış açısıyla SLS fırlatıcısını ve Orion uzay aracını devre dışı bırakmaya ilgi duyabilir. Yatırım ve teknoloji tarafında ise israf kayda değer düzeyde kalacaktır. Ancak fırlatma masraflarının bahanesi, ister fırlatıcı ister gemi için olsun, Artemis programında böyle bir yön değişikliğini haklı çıkaracaktır. Ayrıca Orion'un ilk görevi olan Artemis I'in sonuçları da destek görevi görebilir. Kapsül ve ısı kalkanı, Dünya'ya döndüğünde saatte 40.000 km'den daha yüksek bir hızla atmosfere girerken havayla sürtünmeye maruz kaldı ve ağır bir hasar olmamasına rağmen, birkaç parçanın azalması, gemideki astronotların güvenliğini sorgulamak için yeterliydi. .
SpaceX, NASA'nın Artemis programı için kullanılan ekipmanın gelişimi hakkında daha fazla bilgi almayı beklerken alışveriş yapmaya devam ediyor. Bu da bir şeyler söylüyor. NASA bünyesinde SpaceX stratejik bir ortaktan çok daha fazlası haline geliyor. Elon Musk'un özel uzay şirketi, Amerikan uzay ajansıyla her geçen ay daha fazla sözleşme kazanıyor, öyle ki çeşitli misyonlarının merkezi haline geliyor. Starship HLS, Artemis III'ün iniş ve ay üssü olmasının yanı sıra, 2032'de yapılması planlanan tarihteki ilk basınçlı gezicinin gönderilmesinden de sorumlu olacak. SpaceX, 2025'ten itibaren Falcon 9 ve Ay'a iniş aracıyla Ay'a doğru yola çıkacak. Firefly Aerospace, on yılın sonunda Uluslararası Uzay İstasyonunun yörüngesinden çıkacak.
Rakibi Blue Origin, Artemis V'te kendini kanıtladıktan ve Blue Moon ay iniş aracını kullandıktan kısa bir süre sonra Artemis VII'deki ay üssünün ilk temellerini göndermekten sorumlu olacak. Rekabete hâlâ şans veren yeni bir pazar yanılsaması mı?
©NASA
Yeni “Hükümet Etkinliği” Bakanlığının Elon Musk'un şirketleri açısından sonuçları olacağına dair ilk işaretler şimdiden ortaya çıkıyor. 28 Kasım Perşembe günü, firmanın eş başkanı ve eski Amerikan başkanlığı adayı Vivek Ramaswamy, Biden yönetiminin Rivian markasına verdiği krediyi araştıracağını açıkladı. Gürcistan'daki bir fabrika projesine yardımcı olmak için 6,6 milyar dolarlık sözleşme yapıldığı bildirildi. Adam, fahiş maliyete dikkat çekmenin yanı sıra şunu da belirtti: “Bu daha çok Elon Musk ve Tesla'ya yönelik siyasi bir uyarı gibi görünüyor. »
Trump'ın yeni başkanlığı altında ve müttefikleri arasında Elon Musk'un da bulunduğu SpaceX, uzay görevlerine yeşil ışık yakılmasından sorumlu hava polisi FAA'nın da rahatlamasından faydalanabilecek. Uzun süredir idari yavaşlama nedeniyle engellenen Donald Trump'ın devlet başkanı olarak gelişi, SpaceX'in yalnızca Super Heavy ve Starship ile 2025'te gerçekleştirmek istediği 25 fırlatmayı gerçekleştirmenin bir yolu olabilir. Kâr amacı gütmeyen Hükümet Gözetimi Projesi için durum ciddi. “Elon Musk hükümetin verimlilik departmanını VE kendi şirketlerini, özellikle de hükümetle çalışan şirketlerini yönetiyorsa, ciddi çıkar çatışmaları için açıkça fırsatlar var. Memurların kendilerini öncelikle kamu hizmetlerine adaması gerekiyor.”
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.