parasına göre iyi bir değere sahip büyük bir bebek, ancak eksiklikleri de yok değil

Çin markasının e-Platformunun üçüncü neslini temel alan BYD Sealion 7 SUV, oldukça popüler aile SUV pazarında konumlanıyor. Her ne kadar gurur verici bir fiyat/ekipman oranına sahip olsa da, zorlu bir rekabetle karşı karşıya olduğu için savaş önceden kazanılmıyor.

Büyük, kaslı bir bebek


4,83 m uzunluğu (1,93 m genişlik ve 1,62 m yükseklik) ile BYD Sealion 7, üreticisinin sportif olarak tanımlamayı sevdiği bir SUV'dur. Akıcı çizgisinin belli belirsiz bir coupe'yi çağrıştırdığı doğru ama bu arabayı daha çok bir aile SUV'u olarak görüyoruz. Üstelik 2,93 m'lik cömert dingil mesafesi, bir spor otomobilden beklenen çevikliği çağrıştırmaktan çok uzaktır, ancak diğer yandan oldukça cömert araç içi alandan yararlanmanıza olanak tanır. Bununla birlikte bagaj (520 litre) daha cömert olabilirdi. Neyse ki 58 litrelik bagaj tüm seride standarttır ve şarj kablolarının ve arabanızda elinizin altında olmasını istediğiniz diğer ekipman veya bakım ürünlerinin arka bagajındaki dağınıklığı ortadan kaldırmanıza olanak tanır.

Sealion7 Statik 004

© BYD Sealion 7

Uçağa monte edildikten sonra sunumun düzgün, montajın kusursuz olduğu ve yolcularla doğrudan temas eden malzemelerin kalitesinin aynı olduğu kabul edilmelidir. Excellence versiyonumuzda döşemeler gerçek deridir. 20 inçlik jantları ise suni deri ile sunulan giriş seviyesi modelden ayıran tek donanım farkını oluşturuyor.

Sealion7 Dinamik 05

© BYD Sealion 7

Çünkü geri kalanı için BYD elinden geleni yaptı. Sealion 7 standart olarak otomatik LED farlar, panoramik cam tavan, ısı pompası, elektrikli bagaj kapağı, elektrikli, havalandırmalı ve ısıtmalı ön koltuklar, çift bölgeli klima ve ısıtmalı arka koltuklar sunuyor. 15,6 inç büyüklüğünde dönen ekran, 12 hoparlörlü Dynaudio ses sistemi, Wi-Fi erişim noktasıyla 4G bağlantı, baş üstü ekran vb. Aynı durum, 360° kamera, park yardımı ve 2. seviye otonom sürüş gibi sürüş yardımları için de geçerli. Rakip modellerle eşdeğer bir fiyat-standart ekipman oranı oluşturmak zordur.

Fiyat ve konumlandırma


Sealion 7'yi en üst düzey tanımı olan Excellence AWD'de denedik. Atlantis Gri boyasıyla 56.490 Euro'dan başlayan fiyatlarla (renk tablosundaki diğer üç renkten biri için 1.100 Euro'yu sayın) bu versiyonda toplam 390 kW (523 beygir gücü) değerinde iki motor, 537 voltluk şirket içi LFP blade batarya ve Hızlı şarj cihazlarında 230 kW'a kadar tolere edebilen 91,3 kWh. Kantarı 2.435 kg olan aracın WLTP karma çevrimindeki menzili 502 km'dir. BYD tarafından iki tanım daha önerilmiştir.

Sealion7 Statik 101

© BYD Sealion 7

Giriş seviyesinde (46.990 Euro'dan başlayan fiyatlarla) Comfort versiyonu tek bir motorla donatılmıştır ve 308 beygir gücü geliştirmektedir. Biraz daha az cömert olan LFP aküsü, 550 voltta yalnızca 82,5 kWh elektrik depolar ve şarj kapakları 150 kW'tadır. Sınıfının en iyisi olan versiyondan 210 kg daha hafif olan bu model, ikincisine kıyasla yalnızca 20 kilometre özerklik (482 km WLTP) kaybediyor.

Son olarak, Design AWD kaplama (51.990 Euro'dan başlayan fiyatlarla) diğer ikisinin sentezidir çünkü giriş seviyesi modelin akü şarj cihazı düzeneğiyle ilişkili iki motoru sunar. Yalnızca 456 km ile karma sürüşteki özerkliği mantıksal olarak serinin en kötüsüdür.

Sealion7 Statik 097

© BYD Sealion 7

Aile elektrikli SUV segmentinde fiyat açısından oldukça iyi bir konuma sahip olan Sealion 7, XPeng G9, Tesla Model Y, Skoda Enyaq Coupé veya Ford Capri gibi rakip SUV'lara karşı konumlanıyor, ancak son ikisi önemli ölçüde daha kısa. Ve çok daha pahalı olmasalardı, Sealion 7'yi oldukça benzer boyut ve güce sahip yeni Porsche Macan Electric ve Audi Q6 e-tron ile de karşılaştırabilirdik.

BYD Sealion 7'nin direksiyonunun arkasında


Yola çıkmadan önce arabayı kavramak için zaman ayırmalısınız. Bunu yapmak için yerleşik sistem arayüzünden geçmelisiniz. Büyük ekran oldukça hoş ve duyarlı, arayüz gerçekten zarif, ancak özellikle Fransızcaya çevirileri genellikle özensiz olduğundan, menüler ve alt menüler arasında hızla kayboluyorsunuz. Böylece, Konforlu Park Etme ve hatta Otomatik Katlama ve Geri Döndürme'ye gülümseyip, son ikisinin bir Dönüşüm modu değil, dış aynaların otomatik ayarları olduğunu anlamadan önce gülüyoruz. Öte yandan, akıllı Tork Adaptasyon Kontrolünü tercüme etmesi beklenen Akıllı Tork Adaptasyon Kontrolüne (sic) inanmak için kendimizi çimdikliyoruz…

Sealion7 Statik 054

© BYD Sealion 7

El altında, VW grubunda bulunanı çağrıştıran küçük hız seçici, sürüş modunu ve rejenerasyon gücünü seçmenizi sağlayan düğmelerle çerçevelenmiştir. Ayrıca belirli klima fonksiyonları için bir kısayol da mevcuttur. Konsolun alt kısmındaki indüksiyon matı, 50 W'a kadar güce sahip bir akıllı telefonu şarj edebilirken, dört adet USB-C konektörü de kabin geneline dağıtılmış durumda. Klimadan bahsetmişken, birçok Çin yapımı araba gibi, klima da çok soğuk hava üfleme eğilimindedir ve 19-20°C'yi umut etmek için ayarlanan sıcaklıkları 23 veya 24°C'nin üzerine çıkarmakta tereddüt etmemelisiniz. gemide hissettim.

Tekerleklerin ilk dönüşlerinde çok esnek, kalibre edilmiş bir süspansiyonu hemen fark ediyoruz. Pasif adaptif bir sisteme sahip olmasına rağmen (sürücünün bununla etkileşime giremeyeceğini anlayın), yoldaki düzensizlikler Maserati Levante'yi anımsatan sakız etkisi yaratıyor. Ve tempoyu biraz artırdığınızda daha iyi olmuyor. Bizi Marsilya'dan Bandol'a götüren Calanques Milli Parkı yolunun virajlarında Sealion'un yaptığı takla, şasiyi hızla sınırlara zorluyor ve ESP'nin müdahalesini tetikliyor. Şasi, pilleri yapısal biçimde iyi bir şekilde entegre edebilir, bu nedenle sağlamlığından gerçekten yararlanmıyoruz. Bu çok yazık çünkü direksiyon nispeten hassas ve Michelin lastikleri kötü muameleye karşı dayanıklı. Bu durumda 523 beygir gücünün ve hepsinden önemlisi 690 Nm torkun sunduğu hissin düz bir çizgi dışında tam anlamıyla “tadını çıkarmak” zordur. İzin verilen yerlerde (yani neredeyse hiçbir yerde) 0'dan 100 km/saat hıza yalnızca 4,5 saniyede ulaşacaksınız.

Sealion7 Statik 064

© BYD Sealion 7

Bu BYD Sealion 7'nin ikinci dikkat çeken noktası mükemmel ses yalıtımıdır. Tüm hızlarda havanın ve yuvarlanma gürültüsünün filtrelenmesi zorunludur: gönül rahatlığıyla hareket edersiniz. Ancak bu çalışma sessizliğinin dezavantajı, arabanın çeşitli sistemleri tarafından gönderilen tüm küçük hoş olmayan elektronik sesleri çok daha iyi algılamamızdır. Örneğin dönüş sinyali, telli bir enstrümandan iki rahatsız edici nota çalar ve sola mı yoksa sağa mı dönmek istediğinizi belirtmenize bağlı olarak bunların sırasını tersine çevirir (ama evet, bir mühendis bunu yapmayı düşündü ve oradaki ürün müdürü 'onaylandı!) . Dikkatinizi izlemesi gereken kamera, bakışınızın nereye yönlendirildiğini her zaman göremiyorsa bunun potansiyel olarak kabinde çok yükseğe oturmanızdan veya hatta bakışlarınızı başka yöne çevirmeye zorlanmanızdan kaynaklandığını anlamıyor gibi görünüyor. Ayarlardan birine yalnızca merkezi ekrandan erişilebilmesini sağlamak için yola bakın. Cihazın bağlantısı kesilebilir ancak bir sonraki kalkışta otomatik olarak yeniden etkinleştirilecektir.

Sealion7 Dinamik 11

© BYD Sealion 7
Elektrik performansı


Bahsettiğimiz gibi BYD, Sealion 7 için karma çevrimde onaylanmış 502 km'lik menzil duyurdu; bu da yüz kilometrede yaklaşık 18 kWh'lik bir tüketime karşılık geliyor. Çok kısa bir süre boyunca gerçekleştirilen testimiz, bu rakamları günlük sürüş gerçekliğiyle karşılaştırmamıza pek izin vermedi, ancak yine de bazı veriler toplayabildik. Böylece, son 50 kilometrelik sürüşte bilgisayar bizi 20,8 kWh/100 km gibi onurlu bir değerle ödüllendirdi, ancak kümülatif 270 km üzerinden belirlenen ortalama, 23,4 kWh/100 km gibi çok daha yüksek bir değer verdi.

Sealion7 Statik 032

© BYD Sealion 7

Bu tüketim, henüz otoyolda tüketimi tespit edemediğimizi bilerek maksimum menzili 390 km'ye getiriyor. Son olarak, hala BYD'ye göre hızlı terminallerde şarj durumunu %10'dan %80'e değiştirmek 24 dakika içinde yapılabiliyor, bu da bizim de doğrulayamadığımız bir veri.

Test sonuçları


BYD Sealion 7 Excellence AWD, özellikle geniş ve iyi donanımlı bir elektrikli SUV arayanlar için gelişmiş (ancak bazen aşırı müdahaleci) teknolojileri paranızın tam karşılığını mükemmel bir değerle birleştirir. Ancak dinamik verimlilik ve genel konfor açısından hâlâ bazı rakiplerinin gerisinde kalıyor. Aile gezileri ve günlük kullanım için bu olası bir seçenektir, ancak optimum performanstan (sportif veya ekonomik) endişe duyan sürücüler rakip bir modeli tercih edebilir. Özellikle Tesla Model Y'nin büyük oranda hakim olduğu bu kategoride arz sıkıntısı yaşanmadığı için.

Sealion7 Statik 029

© BYD Sealion 7
🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.