YellowSnowman
Member
Citroën elektrikli giriş seviyesinde yine sert bir darbe vuracak. Temel ë-C3'ün ardından Aircross versiyonu da %100 elektrikli SUV ile aynı kalite/fiyat oranını sunuyor.
Açıkça görülüyor ki, Citroën elektrikli otomobiller konusunda kendisini en erişilebilir marka olarak konumlandırmayı gerçekten amaçlıyor. Dacia ve Spring'in tüyleri arasında uçan bir ë-C3'ün ardından kirişli üretici, hala 30.000 Euro'nun altında olan Aircross versiyonuyla bahsi ikiye katlıyor. Duster'ın 2017 yılında piyasaya çıkan eski rakibi, şimdi %100 elektrikli versiyonunu sunuyor ve kısa sürede piyasadaki en ucuz elektrikli SUV haline geliyor.
ë-C3 Aircross'u yeni çıkan şehir otomobilinin XXL versiyonu olarak özetlemeye kalkarsak muhtemelen yanlış yoldayız. Elbette yeni SUV'un boyutu onu şehir otomobili segmentinden uzaklaştırıyor, çünkü boyut olarak neredeyse kompakt (4,39 m uzunluk). Yüksek ve düz başlık, kalkanın genel şekli ve tabii ki üç parçalı optik imza gibi ë-C3'ün belirli unsurları açıkça devralınmıştır. Ancak yakından baktığınızda, ë-C3 Aircross her şeyden önce çok köşeli görünümüyle Oli konseptine saygı duruşunda bulunuyor. Prodüksiyon versiyonu açıkçası estetik açıdan daha az radikal, ancak birçok benzerliğe dikkat çekmek eğlenceli.
© Anatol Gottfried @ Continental Productions
Küçük bir şehir arabası motoru
Şu ana kadar ë-C3 Aircross'un tablosu oldukça gurur verici. Ancak elektrikli bir SUV'da bu fiyat seviyesine ulaşmak için Citroën'in bazı tavizler vermesi gerekti ve teknik tabloyu incelediğimizde bunlar açıkça görülüyor.
Kaputun ve tabanın altında Aircross, ë-C3 ile tamamen aynı. Yani elektrikli SUV, şehir otomobilinin kalbiyle atıyor. Bu, 44 kWh'lik bir batarya ile ilişkilendirilen 113 hp'lik bir motorun varlığıyla sonuçlanır (bu nedenle ë-C3 ile aynıdır). Öte yandan SUV'un boyutları ve ağırlığı dikkate alındığında otonomi 300 km (WLTP döngüsünde) ile sınırlı.
© Anatol Gottfried @ Continental Productions
Şarj açısından da 100 kW'lık hızlı şarjla oldukça hafiftir. Neyse ki Citroën, bu ilk ë-C3 Aircross modelinin yakında daha büyük bataryaya ve daha iyi özerkliğe sahip yeni bir versiyonun takip edeceğini belirtiyor. Açıklanan hedef: 400 km.
Sonuç olarak, tasarım onu ele vermese bile, ë-C3 Aircross gerçekten de ë-C3'ün geniş formatlı bir versiyonudur. Yaşanabilirliği şüphesiz bazı müşteriler için lehine bir argüman olacak, ancak sınırlı özerkliği diğerlerini yavaşlatabilir. Bu zıt özet göz önüne alındığında, 27.400 Euro'luk fiyatı (ekoloji bonusu hariç) yine de iyi bir haber olmaya devam ediyor. Bu fiyat seviyesinde rekabet yoktur. Kabaca eşdeğer bir model bulmak için MG ve 33.990 Euro'dan başlayan ancak bonuslardan mahrum ZS EV'ye bakmanız gerekiyor. Citroën SUV'dan kesinlikle daha iyi donanıma sahip olan bu araç, tahmini 320 km'lik menziliyle özerklik açısından çok az daha iyi durumda.
© Anatol Gottfried @ Continental Productions
Şehir otomobilinin ikinci kişiliği gibi, ë-C3 Aircross da özellikle direksiyon başında uzun yolculuklar planlamıyorsanız, ikna edilecek çok sayıda avantajdan yararlanıyor.
Açıkça görülüyor ki, Citroën elektrikli otomobiller konusunda kendisini en erişilebilir marka olarak konumlandırmayı gerçekten amaçlıyor. Dacia ve Spring'in tüyleri arasında uçan bir ë-C3'ün ardından kirişli üretici, hala 30.000 Euro'nun altında olan Aircross versiyonuyla bahsi ikiye katlıyor. Duster'ın 2017 yılında piyasaya çıkan eski rakibi, şimdi %100 elektrikli versiyonunu sunuyor ve kısa sürede piyasadaki en ucuz elektrikli SUV haline geliyor.
ë-C3 Aircross'u yeni çıkan şehir otomobilinin XXL versiyonu olarak özetlemeye kalkarsak muhtemelen yanlış yoldayız. Elbette yeni SUV'un boyutu onu şehir otomobili segmentinden uzaklaştırıyor, çünkü boyut olarak neredeyse kompakt (4,39 m uzunluk). Yüksek ve düz başlık, kalkanın genel şekli ve tabii ki üç parçalı optik imza gibi ë-C3'ün belirli unsurları açıkça devralınmıştır. Ancak yakından baktığınızda, ë-C3 Aircross her şeyden önce çok köşeli görünümüyle Oli konseptine saygı duruşunda bulunuyor. Prodüksiyon versiyonu açıkçası estetik açıdan daha az radikal, ancak birçok benzerliğe dikkat çekmek eğlenceli.
© Anatol Gottfried @ Continental Productions
Ancak ë-C3 ile olan benzerlikler kapıyı açtığınızda daha da belirginleşiyor. Gösterge paneli, SUV'un boyutları göz önüne alındığında maksimum yaşanabilirlik sağlayan, şehir arabasının basit bir kopyası ve yapıştırmasıdır. Öyle ki üretici, SUV'sinin termal versiyonunda ve yalnızca bu versiyonda yedi koltuklu bir versiyon bile sunuyor.Okuyun: Citroën ë-C3 testi, “ucuz” elektrikli otomobiller için yeni kriter
Küçük bir şehir arabası motoru
Şu ana kadar ë-C3 Aircross'un tablosu oldukça gurur verici. Ancak elektrikli bir SUV'da bu fiyat seviyesine ulaşmak için Citroën'in bazı tavizler vermesi gerekti ve teknik tabloyu incelediğimizde bunlar açıkça görülüyor.
Kaputun ve tabanın altında Aircross, ë-C3 ile tamamen aynı. Yani elektrikli SUV, şehir otomobilinin kalbiyle atıyor. Bu, 44 kWh'lik bir batarya ile ilişkilendirilen 113 hp'lik bir motorun varlığıyla sonuçlanır (bu nedenle ë-C3 ile aynıdır). Öte yandan SUV'un boyutları ve ağırlığı dikkate alındığında otonomi 300 km (WLTP döngüsünde) ile sınırlı.
© Anatol Gottfried @ Continental Productions
Şarj açısından da 100 kW'lık hızlı şarjla oldukça hafiftir. Neyse ki Citroën, bu ilk ë-C3 Aircross modelinin yakında daha büyük bataryaya ve daha iyi özerkliğe sahip yeni bir versiyonun takip edeceğini belirtiyor. Açıklanan hedef: 400 km.
Sonuç olarak, tasarım onu ele vermese bile, ë-C3 Aircross gerçekten de ë-C3'ün geniş formatlı bir versiyonudur. Yaşanabilirliği şüphesiz bazı müşteriler için lehine bir argüman olacak, ancak sınırlı özerkliği diğerlerini yavaşlatabilir. Bu zıt özet göz önüne alındığında, 27.400 Euro'luk fiyatı (ekoloji bonusu hariç) yine de iyi bir haber olmaya devam ediyor. Bu fiyat seviyesinde rekabet yoktur. Kabaca eşdeğer bir model bulmak için MG ve 33.990 Euro'dan başlayan ancak bonuslardan mahrum ZS EV'ye bakmanız gerekiyor. Citroën SUV'dan kesinlikle daha iyi donanıma sahip olan bu araç, tahmini 320 km'lik menziliyle özerklik açısından çok az daha iyi durumda.
© Anatol Gottfried @ Continental Productions
Şehir otomobilinin ikinci kişiliği gibi, ë-C3 Aircross da özellikle direksiyon başında uzun yolculuklar planlamıyorsanız, ikna edilecek çok sayıda avantajdan yararlanıyor.
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.