YellowSnowman
Member
Taycan satışları düşüyor. Aynı zamanda Porsche, satışlarının dörtte birini temsil eden Çinli müşterileri daha iyi tatmin etmesi gereken elektrikli Macan'ı piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Birinin kötü işinin diğerinin iyi işine dönüşmesi için önlemler alınacak.
2021'de 41.000'den fazla, 2022'de 34.000 ve 2023'te 40.000 adetten fazla satış gerçekleştiren Porsche Taycan satışları, Macan'ın henüz piyasaya sürülmediği ve elektrikli sedanın yeni bir versiyonunun performansını iyileştirdiği 2024'ün ilk yarısında düşüş gösteriyor. Şimdiye kadar elektrikli geçişte başarılı olan Alman üretici, bir geçiş döneminde ve bundan değişmeden çıkamayacak. Mevcut %100 elektrikli ürün yelpazesi hala elektrikli Macan'ın gelişini bekliyor ve Taycan etrafındaki tahminler iyi değil.
Yılın ilk üç ayında Taycan'ın satışlarının %54 düştüğü söyleniyor ve Porsche'nin tarihi mekanının bulunduğu Stuttgart'ın dışındaki Zuffenhausen'deki fabrikalar üretimlerini azaltacak. Bu nedenle marka önümüzdeki aylarda daha düşük hacimler bekliyor, bu da Taycan satışlarındaki düşüşün yalnızca eski versiyondan daha büyük şarj kapasitesine ve iyileştirilmiş verimliliğe sahip yeni versiyona geçişten kaynaklandığı hipotezini ortadan kaldırıyor.
Porsche, beş yıl önce Taycan'ı hazırlarken, yönetimi, üretimin yerel olarak, Avrupa'da ve ilk 356'nın da aralarında bulunduğu birçok modelin görüldüğü tarihi alanda yapılması konusunda işçi konseyiyle anlaşmıştı. Bugün, üretim hacimlerindeki azalmanın “yapısal değişiklikler” içereceğini yerel gazete bildirdi. Stuggarter gazetesiHer ne kadar işten çıkarmalar planlanmasa da Zuffenhausen, Cayenne ve Panamera motorlarının üretiminde de kullanılıyor.
Ancak Zuffenhausen aynı zamanda yılın ikinci yarısında piyasaya sürülecek ve oyunun kurallarını değiştirebilecek bir model olan %100 elektrikli Macan'ın yeni motorunun üretim merkezidir. Çünkü tanıtımından iki ay sonra Mart ayında kaydedilen 10.000 siparişle model, Porsche müşterilerini termalden ayrılmaya ve Panamera ve Cayenne tarafından temsil edilen hibriti atlamaya motive edebileceğini kanıtladı. Testimiz sırasında SUV'yi şasisi, otonomisi ve şarjı nedeniyle beğendik, ölçekte önceki modelden daha büyük olsa bile, 2,4 ton.
Çin, Porsche ve elektrikli Macan
Porsche'nin geleceğini belirleyecek ülke Çin. İlk çeyrekte, pazardaki satışlar %24 düştü, ülke satışlarının dörtte birini temsil ediyor ve şimdi hane halkı alım gücünü etkileyen bir gayrimenkul kriziyle karşı karşıya. Macan ile Porsche işleri tersine çevirmeyi amaçlıyor, ancak bu, Tesla (veya daha yakın Volkswagen) gibi diğer markaların tembelliği körüklemek için yapabileceği gibi fiyatları düşürmeyi içermeyecek.
Nedeni? Porsche hala lüks bir marka olarak imajını koruyor. Son yıllardaki başarısı, sektördeki en karlı üretici unvanına yükselmesini sağlayan marjlarından kaynaklanıyor.
2021'de 41.000'den fazla, 2022'de 34.000 ve 2023'te 40.000 adetten fazla satış gerçekleştiren Porsche Taycan satışları, Macan'ın henüz piyasaya sürülmediği ve elektrikli sedanın yeni bir versiyonunun performansını iyileştirdiği 2024'ün ilk yarısında düşüş gösteriyor. Şimdiye kadar elektrikli geçişte başarılı olan Alman üretici, bir geçiş döneminde ve bundan değişmeden çıkamayacak. Mevcut %100 elektrikli ürün yelpazesi hala elektrikli Macan'ın gelişini bekliyor ve Taycan etrafındaki tahminler iyi değil.
Yılın ilk üç ayında Taycan'ın satışlarının %54 düştüğü söyleniyor ve Porsche'nin tarihi mekanının bulunduğu Stuttgart'ın dışındaki Zuffenhausen'deki fabrikalar üretimlerini azaltacak. Bu nedenle marka önümüzdeki aylarda daha düşük hacimler bekliyor, bu da Taycan satışlarındaki düşüşün yalnızca eski versiyondan daha büyük şarj kapasitesine ve iyileştirilmiş verimliliğe sahip yeni versiyona geçişten kaynaklandığı hipotezini ortadan kaldırıyor.
Porsche, beş yıl önce Taycan'ı hazırlarken, yönetimi, üretimin yerel olarak, Avrupa'da ve ilk 356'nın da aralarında bulunduğu birçok modelin görüldüğü tarihi alanda yapılması konusunda işçi konseyiyle anlaşmıştı. Bugün, üretim hacimlerindeki azalmanın “yapısal değişiklikler” içereceğini yerel gazete bildirdi. Stuggarter gazetesiHer ne kadar işten çıkarmalar planlanmasa da Zuffenhausen, Cayenne ve Panamera motorlarının üretiminde de kullanılıyor.
Ancak Zuffenhausen aynı zamanda yılın ikinci yarısında piyasaya sürülecek ve oyunun kurallarını değiştirebilecek bir model olan %100 elektrikli Macan'ın yeni motorunun üretim merkezidir. Çünkü tanıtımından iki ay sonra Mart ayında kaydedilen 10.000 siparişle model, Porsche müşterilerini termalden ayrılmaya ve Panamera ve Cayenne tarafından temsil edilen hibriti atlamaya motive edebileceğini kanıtladı. Testimiz sırasında SUV'yi şasisi, otonomisi ve şarjı nedeniyle beğendik, ölçekte önceki modelden daha büyük olsa bile, 2,4 ton.
Çin, Porsche ve elektrikli Macan
Porsche'nin geleceğini belirleyecek ülke Çin. İlk çeyrekte, pazardaki satışlar %24 düştü, ülke satışlarının dörtte birini temsil ediyor ve şimdi hane halkı alım gücünü etkileyen bir gayrimenkul kriziyle karşı karşıya. Macan ile Porsche işleri tersine çevirmeyi amaçlıyor, ancak bu, Tesla (veya daha yakın Volkswagen) gibi diğer markaların tembelliği körüklemek için yapabileceği gibi fiyatları düşürmeyi içermeyecek.
Nedeni? Porsche hala lüks bir marka olarak imajını koruyor. Son yıllardaki başarısı, sektördeki en karlı üretici unvanına yükselmesini sağlayan marjlarından kaynaklanıyor.
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.