Amazon
New member
Sony, PS5 Pro ile ilgili ayrıntılar konusunda cimri davrandı. Pek çok teknik ayrıntı karanlıkta kaldı; üretici yalnızca grafik oluşturma veya RAM alanında kazanç vaat ediyor. Konsolun gerçek pazarlamasına birkaç gün kala nihayet teknik sayfa hakkında daha fazla bilgiye sahip olduk.
sony 7 Kasım'da başlayacak PS5 Pro. Üretici, her gün yeni bir konsol piyasaya sürmememize rağmen dikkat çekici bir ihtiyatlılık gösterdi! Sunumun mutlaka şirketin istediği gibi gitmediğini söylemek gerekir.
Geçtiğimiz Eylül ayında PS5'in baş mimarı Marc Cerny tarafından gerçekleştirilen gösteri teknolojik atılım konusunda pek ikna edici olmadı ve her şeyden önce cihazın fiyatı dikkatleri çekti: Blu-Ray oynatıcısı ve dikey desteği olmadan 799 €. Bu ürün Pazar günü oynayanlar için tasarlanmamıştır!
Değişmeyen şey ise CPU: AMD'nin 8 çekirdekli/16 iş parçacıklı Ryzen Zen2'si. Öte yandan grafik devresi çok daha güçlü: Radeon, PS5'in 10,3 TFLOPS'una kıyasla 16,7 teraflop (TFLOPS) güce sahip. Söylentiler, Dual Issue FP32 teknolojisine sahip RDNA 3 mimarisine dayalı bir GPU, yani 32 bit kayan nokta (PS5'in Radeon'u RDNA mimarisi 2'ye dayanıyor) ile elde edilen 33,5 TFLOPS'luk bir güçten bahsetmişti.
Bu işlev, aynı anda iki hesaplama yaparak gücü ikiye katlamanıza olanak tanır, ancak özellikle çok özel uygulamalar (bilimsel hesaplamalar gibi) için kullanışlıdır ve video oyunları üzerinde çok az etkisi vardır. Bu nedenle Sony'nin bu teknolojiyi kullanmaması muhtemeldir, bu da GPU'nun neden yarı “daha az” TFLOPS görüntülediğini açıklamaktadır.
Bir başka ilginç keşif: Sony, PS5 ile aynı hacimdeki 16 GB GDDR6 RAM'e ek olarak, oyunlar dışındaki işlevler için kullanılacak 2 GB daha yavaş DDR5 RAM ekledi. Dolayısıyla geliştiricilerin ellerinde daha fazla RAM var çünkü daha fazla RAM kullanabiliyorlar (söylentiler 1,2 GB daha fazladan bahsetmişti).
Son olarak PS5 Pro, tüm bileşenlerine güç sağlamak için 390 W'a kadar akım kullanabilir. Önceki sürüm 340W'ın ötesine geçmiyor.
© Dijital Dökümhane
Sony, bu GPU sayesinde ve ayrıca PSSR (PlayStation Spektral Çözünürlük) üst düzey teknolojisinin yardımıyla grafik oluşturmada %45'lik bir artış sözü verdi. Tüm bunların bir araya getirilmesi, sonunda oyuncunun artık kalite modu (daha iyi grafikler) ile performans modu (artan akışkanlık) arasında seçim yapmasına gerek kalmamasına olanak tanıyor: PS5 Pro için optimize edilmiş oyunlar normalde mümkün olan en iyi kalitede 60 FPS sunacak.
Bu bağlamda, PlayStation ilk optimize edilmiş oyunların bir listesini hazırladı: elli civarında oyun var, bunların arasında pek çok yeni olmayan oyun ve bazı yeni özellikler var: Dragon Age: Peçe Muhafızı Veya Görev Çağrısı: Black Ops 6.
Eurogamer
sony 7 Kasım'da başlayacak PS5 Pro. Üretici, her gün yeni bir konsol piyasaya sürmememize rağmen dikkat çekici bir ihtiyatlılık gösterdi! Sunumun mutlaka şirketin istediği gibi gitmediğini söylemek gerekir.
Geçtiğimiz Eylül ayında PS5'in baş mimarı Marc Cerny tarafından gerçekleştirilen gösteri teknolojik atılım konusunda pek ikna edici olmadı ve her şeyden önce cihazın fiyatı dikkatleri çekti: Blu-Ray oynatıcısı ve dikey desteği olmadan 799 €. Bu ürün Pazar günü oynayanlar için tasarlanmamıştır!
Tartışma dalgasının geçtiği ve tutkuların bir ölçüde azaldığı artık PS5 Pro için gerçek an geldi. Sony, piyasaya sürülmeden önce, içerik oluşturuculara nihayet resmi teknik özellikleri açıklayabilecek birkaç ünite teslim etti. Bu durum zincirin Dijital Dökümhane ve eski söylentilere göre bazı sürprizler var.Sony'nin PS5 Pro'yu resmileştirdiğini okuyun: grafik gücü, çıkış tarihi… ve yüksek fiyat
Değişmeyen şey ise CPU: AMD'nin 8 çekirdekli/16 iş parçacıklı Ryzen Zen2'si. Öte yandan grafik devresi çok daha güçlü: Radeon, PS5'in 10,3 TFLOPS'una kıyasla 16,7 teraflop (TFLOPS) güce sahip. Söylentiler, Dual Issue FP32 teknolojisine sahip RDNA 3 mimarisine dayalı bir GPU, yani 32 bit kayan nokta (PS5'in Radeon'u RDNA mimarisi 2'ye dayanıyor) ile elde edilen 33,5 TFLOPS'luk bir güçten bahsetmişti.
Bu işlev, aynı anda iki hesaplama yaparak gücü ikiye katlamanıza olanak tanır, ancak özellikle çok özel uygulamalar (bilimsel hesaplamalar gibi) için kullanışlıdır ve video oyunları üzerinde çok az etkisi vardır. Bu nedenle Sony'nin bu teknolojiyi kullanmaması muhtemeldir, bu da GPU'nun neden yarı “daha az” TFLOPS görüntülediğini açıklamaktadır.
Bir başka ilginç keşif: Sony, PS5 ile aynı hacimdeki 16 GB GDDR6 RAM'e ek olarak, oyunlar dışındaki işlevler için kullanılacak 2 GB daha yavaş DDR5 RAM ekledi. Dolayısıyla geliştiricilerin ellerinde daha fazla RAM var çünkü daha fazla RAM kullanabiliyorlar (söylentiler 1,2 GB daha fazladan bahsetmişti).
Son olarak PS5 Pro, tüm bileşenlerine güç sağlamak için 390 W'a kadar akım kullanabilir. Önceki sürüm 340W'ın ötesine geçmiyor.
© Dijital Dökümhane
Sony, bu GPU sayesinde ve ayrıca PSSR (PlayStation Spektral Çözünürlük) üst düzey teknolojisinin yardımıyla grafik oluşturmada %45'lik bir artış sözü verdi. Tüm bunların bir araya getirilmesi, sonunda oyuncunun artık kalite modu (daha iyi grafikler) ile performans modu (artan akışkanlık) arasında seçim yapmasına gerek kalmamasına olanak tanıyor: PS5 Pro için optimize edilmiş oyunlar normalde mümkün olan en iyi kalitede 60 FPS sunacak.
Bu bağlamda, PlayStation ilk optimize edilmiş oyunların bir listesini hazırladı: elli civarında oyun var, bunların arasında pek çok yeni olmayan oyun ve bazı yeni özellikler var: Dragon Age: Peçe Muhafızı Veya Görev Çağrısı: Black Ops 6.
Kaynak :01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Eurogamer