Amazon
New member
Super Heavy'nin ilk yakalama test uçuşundan sadece bir ay sonra SpaceX, ağır fırlatıcısı ve Starship uzay aracının altıncı uçuşunu yapmayı planlıyor. Misyonun üç ana hedefi olacak.
THE 18 Kasım Boca Chica'dan sonra SpaceX ekipleri imkansızı bir kez daha deneyecek. Starship ve Super Heavy'nin 13 Ekim'deki beşinci uçuşunun ardından ağır fırlatıcı, bu başarıyı doğrulamak için hizmete geri dönecek: “Mechazilla” ile ilk aşamayı yakalamak, fırlatma ve şimdi de iniş kulesi.
Altıncı uçuş beklenenden çok daha erken geliyor; bunun nedeni FAA'nın (Federal Havacılık İdaresi) SpaceX ile daha esnek hale gelmesi değil, misyonun aynı uçuş profilini kullanacağı ve dolayısıyla kendisine verilen yetkinin aynısından yararlanabileceği. 5 numaralı uçuş.
Fakat, bazı değişiklikler yapılacak. Ama esas olarak ikinci katı ilgilendiriyorlar, yani Yıldız gemisi. Super Heavy'nin fırlatma kulesinin kollarına ikinci kez inişinin gerekli onayına ek olarak, bu yeni fırlatmanın ana hedeflerini oluşturacak değişiklikler.
Yıldız gemisi yakında yörüngeye girmeye (ve yörüngeden çıkmaya) hazır
SpaceX, bir basın bülteninde bu altıncı uçuş sırasında Starship'te yapılacak değişiklikleri vurguladı. İlki (ve en önemlisi) motorlarıyla ilgilidir. Yörünge altı uçuşu sırasında SpaceX ekipleri şunları gerçekleştirecek: Raptor motorlarından birinin yeniden ateşlenmesi. Amaç? Starship'in motorlarını yeniden çalıştırabildiğini ve dolayısıyla daha sonra yörüngeye girebileceğini ve ardından yörüngeden çıkabileceğini gösterin.
Şu anda FAA, SpaceX'in Yıldız Gemisini yörüngeye yakın bir yükseklikte ve hızda uçurmasına, ancak ona asla ulaşamamasına izin veriyor. Gemi, yörüngede Dünya'dakinden çok daha zor bir yeniden başlatma sürecini izleyerek veya başka bir yörüngeyi takip ederek (özellikle yakıt pompalama konusunda) yörüngeden çıkabileceğini henüz göstermedi.
© SpaceX
5 numaralı uçuş ile 6 numaralı uçuş arasındaki son teslim tarihinin kısıtlı olduğu göz önüne alındığında, SpaceX'in, FAA'nın yeni bir izin vermek üzere görevi yeniden incelemesine gerek kalmaması için Starship'in uçuş profilini değiştirmemenin avantajını kullandığından şüpheleniyoruz. . Bununla birlikte, Raptor'un yeniden ateşlenmesiyle Starship'in yörüngesi değiştirilebilir. Bu nedenle SpaceX'in yeniden ateşleme gerçekleştirmeye hazırlandığı görülüyor yörüngede değişiklik yapılmadan. O zaman çok kısa bir yeniden canlanma.
Starship yakalamaya hazırlanıyor
İkinci fark termal korumayla ilgilidir. SpaceX bunu yapmayı planlıyor termal koruma döşemelerini geminizden çıkarıngörevi zorlaştırmak değil, geçen ayki Super Heavy gibi Starship'in fırlatma kulesi tarafından yakalanabilecek gelecekteki versiyonunu hazırlamak. Bunu yapmak için Mechazilla'nın mafsallı kollarına izin verecek büyümelere ihtiyacı olacak. yakalandığında gemiyi desteklemek için.
Bununla birlikte Starship, atmosfere yeniden girdiğinde ısıya karşı direncinin gerçek bir sorun olduğunu bize zaten gösterdi. Geminin ısı kalkanıyla ilgili olarak önceki uçuşa göre çok daha fazla sorunla karşı karşıya olması pekâlâ mümkündür. Ancak bu noktada endişe verici bir durum yok çünkü SpaceX, ikinci nesil Starship'i kullanarak görevlere geçmeden önce mümkün olduğu kadar çok verinin kurtarılmasına karşı.
Starship V1'in son uçuşu
Aslında bu, Starship'in yeni nesil geminin 7 numaralı uçuşuna varmadan önce V1'deki son test uçuşu olacak. V2 sürümünde. Bu nedenle geleceğin Starship 33'ü, daha büyük bir yakıt deposu, daha iyi termal koruma ve yeniden tasarlanmış kanatlarla tamamen yeni olacak.
Görüntülerin iyi görünmesini sağlamak için SpaceX, ateşleme penceresinin süresini değiştirmeye karar verdi. Amerika Birleşik Devletleri'nde Boca Chica'da Super Heavy'yi sabahın erken saatlerinde kalkış yerine, 18 Kasım Pazartesi günü saat 16.00'ya (Fransa'da 23.00) kadar beklemeniz gerekecek.
Bu nedenle, otlayan bir ışık ya da gün doğumu yok, ancak Starship'in Hint Okyanusu'na dönüşü sırasında sabahın erken saatlerinde, normalde sabah 6 civarında görüntü alma fırsatı var. Şimdiye kadar, Starship'in Hint Okyanusu'na son iki inişi gece gerçekleşti. saat farkı.
THE 18 Kasım Boca Chica'dan sonra SpaceX ekipleri imkansızı bir kez daha deneyecek. Starship ve Super Heavy'nin 13 Ekim'deki beşinci uçuşunun ardından ağır fırlatıcı, bu başarıyı doğrulamak için hizmete geri dönecek: “Mechazilla” ile ilk aşamayı yakalamak, fırlatma ve şimdi de iniş kulesi.
Altıncı uçuş beklenenden çok daha erken geliyor; bunun nedeni FAA'nın (Federal Havacılık İdaresi) SpaceX ile daha esnek hale gelmesi değil, misyonun aynı uçuş profilini kullanacağı ve dolayısıyla kendisine verilen yetkinin aynısından yararlanabileceği. 5 numaralı uçuş.
Fakat, bazı değişiklikler yapılacak. Ama esas olarak ikinci katı ilgilendiriyorlar, yani Yıldız gemisi. Super Heavy'nin fırlatma kulesinin kollarına ikinci kez inişinin gerekli onayına ek olarak, bu yeni fırlatmanın ana hedeflerini oluşturacak değişiklikler.
Yıldız gemisi yakında yörüngeye girmeye (ve yörüngeden çıkmaya) hazır
SpaceX, bir basın bülteninde bu altıncı uçuş sırasında Starship'te yapılacak değişiklikleri vurguladı. İlki (ve en önemlisi) motorlarıyla ilgilidir. Yörünge altı uçuşu sırasında SpaceX ekipleri şunları gerçekleştirecek: Raptor motorlarından birinin yeniden ateşlenmesi. Amaç? Starship'in motorlarını yeniden çalıştırabildiğini ve dolayısıyla daha sonra yörüngeye girebileceğini ve ardından yörüngeden çıkabileceğini gösterin.
Şu anda FAA, SpaceX'in Yıldız Gemisini yörüngeye yakın bir yükseklikte ve hızda uçurmasına, ancak ona asla ulaşamamasına izin veriyor. Gemi, yörüngede Dünya'dakinden çok daha zor bir yeniden başlatma sürecini izleyerek veya başka bir yörüngeyi takip ederek (özellikle yakıt pompalama konusunda) yörüngeden çıkabileceğini henüz göstermedi.
© SpaceX
5 numaralı uçuş ile 6 numaralı uçuş arasındaki son teslim tarihinin kısıtlı olduğu göz önüne alındığında, SpaceX'in, FAA'nın yeni bir izin vermek üzere görevi yeniden incelemesine gerek kalmaması için Starship'in uçuş profilini değiştirmemenin avantajını kullandığından şüpheleniyoruz. . Bununla birlikte, Raptor'un yeniden ateşlenmesiyle Starship'in yörüngesi değiştirilebilir. Bu nedenle SpaceX'in yeniden ateşleme gerçekleştirmeye hazırlandığı görülüyor yörüngede değişiklik yapılmadan. O zaman çok kısa bir yeniden canlanma.
Starship yakalamaya hazırlanıyor
İkinci fark termal korumayla ilgilidir. SpaceX bunu yapmayı planlıyor termal koruma döşemelerini geminizden çıkarıngörevi zorlaştırmak değil, geçen ayki Super Heavy gibi Starship'in fırlatma kulesi tarafından yakalanabilecek gelecekteki versiyonunu hazırlamak. Bunu yapmak için Mechazilla'nın mafsallı kollarına izin verecek büyümelere ihtiyacı olacak. yakalandığında gemiyi desteklemek için.
Bununla birlikte Starship, atmosfere yeniden girdiğinde ısıya karşı direncinin gerçek bir sorun olduğunu bize zaten gösterdi. Geminin ısı kalkanıyla ilgili olarak önceki uçuşa göre çok daha fazla sorunla karşı karşıya olması pekâlâ mümkündür. Ancak bu noktada endişe verici bir durum yok çünkü SpaceX, ikinci nesil Starship'i kullanarak görevlere geçmeden önce mümkün olduğu kadar çok verinin kurtarılmasına karşı.
Starship V1'in son uçuşu
Aslında bu, Starship'in yeni nesil geminin 7 numaralı uçuşuna varmadan önce V1'deki son test uçuşu olacak. V2 sürümünde. Bu nedenle geleceğin Starship 33'ü, daha büyük bir yakıt deposu, daha iyi termal koruma ve yeniden tasarlanmış kanatlarla tamamen yeni olacak.
Görüntülerin iyi görünmesini sağlamak için SpaceX, ateşleme penceresinin süresini değiştirmeye karar verdi. Amerika Birleşik Devletleri'nde Boca Chica'da Super Heavy'yi sabahın erken saatlerinde kalkış yerine, 18 Kasım Pazartesi günü saat 16.00'ya (Fransa'da 23.00) kadar beklemeniz gerekecek.
Bu nedenle, otlayan bir ışık ya da gün doğumu yok, ancak Starship'in Hint Okyanusu'na dönüşü sırasında sabahın erken saatlerinde, normalde sabah 6 civarında görüntü alma fırsatı var. Şimdiye kadar, Starship'in Hint Okyanusu'na son iki inişi gece gerçekleşti. saat farkı.
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.