Stellantis, Fransa'da üretilen son Citroën'i hazırlıyor

Stellantis, Fransa'da bir fabrikadan diğerine XXL taşıma işlemi gerçekleştiriyor. Fransa'da üretilen en son Citroën'in Breton fabrikasında üretimine hazırlanmak için 4.000 robot ve 183 ağır yük taşıtı doğudan batıya taşındı.



Rennes bölgesinin en büyük özel işvereni rahat bir nefes alabilir. Stellantis'in patronu Carlos Tavares'e göre Rennes-La Janais üretim tesisi 2028 yılına kadar üretim sağlamaya devam edebilecek. 18 Kasım Pazartesi günü düzenlenen basın toplantısında, dünya çapında 14 markanın bulunduğu grup daha fazla ürünün teslimatını tamamladı. 4.000'den fazla robot, 183 ağır yük aracıyla üretim sahasına taşınıyor. Geçtiğimiz aylarda Stellantis, STLA-Medium platformunun fabrikaya gelişini hazırlamak ve onu bir Citroën'in gelecekteki termal, hibrit ve elektrikli versiyonlarını üretebilecek hale getirmek için 160 milyon Euro'dan fazla harcadı.

Stellantis, Sochaux, Eisenach (Almanya) ve Melfi (İtalya) gibi diğer Fransız tesislerini zaten hazırlamıştı ancak makinelerin bu XXL hareketi aynı zamanda bulundukları Sochaux'nun da zararına olacak. Stellantis, Citroën C5 Aircross ve ikinci nesil Peugeot 5008'in üretiminden sorumlu olan tesiste endüstriyel bir fırsat bulduğunu söylüyor. STLA-Medium platformuyla gelecek, özellikle geleceğin lansmanıyla gerçekleşecek. Citroën'in ilkbaharda piyasaya sürülmesi planlanan ve son Paris Otomobil Fuarı'nda yeni C5 Aircross konsepti altında duyurulan kompakt SUV.

Fransa'da üretilen son Citroën


Gelecekteki bu model çok spesifik olacak: Citroën'in Fransa'da üreteceği son model olacak. Artık Fas, Portekiz, İspanya, Slovakya ve Çin'e dayanan şirketin politikasında Made in France tam anlamıyla ortadan kalktı. Rennes bölgesi için bir tehdit ve şimdiden kurban: Sochaux bölgesi. Brittany'de Carlos Tavares şunu belirtti: “Bugüne kadar Fransa'da en az 2028'e veya çoğu durumda 2030 veya 2032'ye kadar araç tahsisiyle ilgili bir sorunumuz yok.”

Yeni Citroën SUV'un, tesisteki yeni makineleri, çalışanları ve yatırımı haklı çıkarmak için yine de satılması gerekecek. Audi, Belçika'da kısa süre önce Brüksel yakınlarındaki yalnızca tek bir SUV olan Q8 e-tron üreten fabrikanın kapatıldığını duyurdu.

“Çekiciliğine, güçlü platformuna, yaşanabilirliğine, bilgi-eğlence sistemine ve genel kalitesine inanıyorum. Ancak başarısını garanti etmek imkansızdır. Aksini iddia etmek entelektüel açıdan sahtekârlık olur. Bir modelin başarısı onun çekiciliğine, fiyat konumlandırmasına, kalitesine ve pazar beklentilerini karşılama yeteneğimize bağlıdır.Stellantis'in patronuna Rennes üretimi için gelecek model hakkında bilgi verdi. Sochaux tesisindeki 4.000 robot daha önce eski 3008'in üretiminde kullanılıyordu.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Kaynak :

Batı Fransa