YellowSnowman
Member
Televizyonların önümüzdeki aylarda daha pahalı olması muhtemel. Bu pazarın altındaki tektonik levhalar gerçekten de değişiyor; Çin, LCD panel fiyatlarını dikte etme konusunda güçlü bir konumda. Koreli üreticiler OLED'e odaklanarak üst seviyeye doğru ilerliyor ancak burada da Çin'in yanıt vermesi gereken bir şey var.
Samsung ve LG, televizyonlarında OLED teknolojisini uygulamaya çalışıyorlar: Bu teknoloji aslında görüntü ve enerji tüketimi açısından çok daha iyi performans sunuyor. Ama aynı zamanda maliyetlerde de artışa neden oluyor ve bu da televizyon fiyatlarına ve seyircilerin cüzdanlarına yansıyor.
Çin Koreli üreticilere baskı yapıyor
DSCC'den alınan verilere göre, OLED panel sevkiyatlarının 2024 yılında 6,48 milyon adede ulaşması bekleniyor; bu, 2024 yılında %22'lik bir artışı temsil edecek. Bu üst düzey sektörde Koreli üreticiler, parlaklığı ve görüntülemeyi önemli ölçüde artıran LCD tabanlı iki teknoloji olan Mini LED ve QD-LCD'ye odaklanmayı seçen Çinli rakiplerin yükselişiyle tehdit ediliyor. renkler.
Sorun şu ki giriş seviyesi Samsung ve LG için pek de çekici değil. Bu alanda kendi yasasını uygulayan Çin'dir: zayıf talebe rağmen, ülkenin tedarikçileri üretimlerini aşağı doğru ayarlayarak fiyatları istikrara kavuşturmayı başardılar. Samsung'un LCD panel tedarik maliyetleri ilk üç çeyrekte 4,2 milyar dolar olarak gerçekleşti; bu, geçen yılın aynı dönemine göre %35 daha yüksekti. Hatta LG için maliyet artışı yüzde 50'ye ulaştı!
Koreli üreticiler LCD üretim hatlarını Çinli rakiplerine devrederek durumlarına yardımcı olmadılar. Geçtiğimiz Eylül ayında LG, Guangzhou fabrikasını TCL'ye sattı; Samsung ve Sharp, LCD üretimini zaten durdurmuş durumda. Artık pazar payını Çin'e kaptırmamak için OLED yeniliklerinin gelişimini hızlandırmaları gerekecek.
Dijital zamanlar
Samsung ve LG, televizyonlarında OLED teknolojisini uygulamaya çalışıyorlar: Bu teknoloji aslında görüntü ve enerji tüketimi açısından çok daha iyi performans sunuyor. Ama aynı zamanda maliyetlerde de artışa neden oluyor ve bu da televizyon fiyatlarına ve seyircilerin cüzdanlarına yansıyor.
Çin Koreli üreticilere baskı yapıyor
DSCC'den alınan verilere göre, OLED panel sevkiyatlarının 2024 yılında 6,48 milyon adede ulaşması bekleniyor; bu, 2024 yılında %22'lik bir artışı temsil edecek. Bu üst düzey sektörde Koreli üreticiler, parlaklığı ve görüntülemeyi önemli ölçüde artıran LCD tabanlı iki teknoloji olan Mini LED ve QD-LCD'ye odaklanmayı seçen Çinli rakiplerin yükselişiyle tehdit ediliyor. renkler.
Sorun şu ki giriş seviyesi Samsung ve LG için pek de çekici değil. Bu alanda kendi yasasını uygulayan Çin'dir: zayıf talebe rağmen, ülkenin tedarikçileri üretimlerini aşağı doğru ayarlayarak fiyatları istikrara kavuşturmayı başardılar. Samsung'un LCD panel tedarik maliyetleri ilk üç çeyrekte 4,2 milyar dolar olarak gerçekleşti; bu, geçen yılın aynı dönemine göre %35 daha yüksekti. Hatta LG için maliyet artışı yüzde 50'ye ulaştı!
Koreli üreticiler LCD üretim hatlarını Çinli rakiplerine devrederek durumlarına yardımcı olmadılar. Geçtiğimiz Eylül ayında LG, Guangzhou fabrikasını TCL'ye sattı; Samsung ve Sharp, LCD üretimini zaten durdurmuş durumda. Artık pazar payını Çin'e kaptırmamak için OLED yeniliklerinin gelişimini hızlandırmaları gerekecek.
Kaynak :01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Dijital zamanlar