Üreticiler ve hükümet kan anlaşması imzaladı

Otomotiv sektörüne yönelik 2024-2027 stratejik planı, hükümete ve üreticilere %100 elektrikli otomobillere dönüşü olmayan bir yol taahhüt ediyor.



Fransız otomobil endüstrisi ve hükümetinin 6 Mayıs Pazartesi günü benzeri görülmemiş bir stratejik anlaşma imzalaması bekleniyor. Üreticiler ve politikacılar, otomotiv sektörü 2024 – 2027 stratejik planını başlatarak, sapmanın imkansız olacağı bir rota belirliyorlar: herkes için elektrikli otomobiller. Elbette bu, sektörü elektriğe geçiş yoluna sokmayı amaçlayan ilk büyük ölçekli operasyon değil, ancak Ekonomi Bakanı Bruno Le Maire tarafından öne sürülen bu yeni sözleşme, yeni elektrik üretiminin kesin olarak durdurulduğunun işareti. 2035 yılında termal arabalar ve bunların yerini tamamen elektrikli araçlar alacak.

Elektrikli araçlara yönelme konusunda Cumhurbaşkanımızla birlikte tercih yaptık », sektörün yeni hedeflerini tanımlamayı amaçlayan bir konuşmanın girişinde bakanı doğruladı. Fransa elektriğe geçişte kesin başarıya nasıl ulaşmayı planlıyor? Oldukça basit bir şekilde önceki yıllardaki tarifini alıp vurgulayarak. Bu üç bileşene dayanıyor: sübvansiyonların sürdürülmesi, ücretlendirme altyapısının arttırılması ve seçim etkisi tarafsız olmayan, Fransa'da üretilen yeni bir baharat.

Ekolojik bonusun 2027 yılına kadar sürdürülmesi


Otomotiv sektörüne yönelik 2024-2027 stratejik planının ilk avantajı, elektrikli otomobil satın almayı merak edenlere biraz netlik sağlaması. Artık devlet yardımının olup olmadığı konusunda endişelenmenize gerek yok, Bruno Le Maire ekolojik ikramiyenin en az 2027 yılına kadar uzatılacağını doğruladı. Tek dezavantajı, miktarının teyit edilmemiş olması. Fiyatı 45.000 Euro'nun altında olan bir elektrikli otomobilin alımı bugün 4.000 Euro'dur, mantıksal olarak her yıl düşmesi gerekir.

Bu bonusun geçtiğimiz yıl elektrik satışlarında yaşanan hızlanmayla da alakası yok. 2023 yılında %100 elektrik tescil sayısı 300.000 adede ulaşarak beklentilerin biraz üzerinde gerçekleşti. Bir sonraki kilometre taşı belli: 2027'de bu rakam neredeyse üç katına çıkacak ve 2027'de 800.000 elektrikli otomobil satışı bekleniyor.

Sosyal kiralama: başarılı ve yenilenen operasyon


Bu yıl gelen bir diğer dikkat çekici teşvik ise “100 Euro'ya elektrikli otomobil” olarak da adlandırılan sosyal kiralama oldu. Ocak ayının başından bu yana hizmet veren bu araç, ilk yılında 20.000 kiralık araç hedefine bir aydan kısa bir sürede ulaştı. Üreticiler yıl içinde bu sayıyı yaklaşık 50.000 araca çıkarmayı planlıyor ancak arz talebin altında kalıyor (birkaç hafta içinde 91.000 başvuru yapıldı). Bu sistem kamu hesapları açısından oldukça maliyetli olsa da 2025 yılında tekrar devreye girecek.

100.000 terminalden 400.000 terminale geçin


Sıklıkla alay edilen ve defalarca geri itilen 100.000 elektrik terminali hedefine nihayet 2023 baharında ulaşıldı. Dolaşımdaki elektrikli araba sayısında arzu edilen artış göz önüne alındığında, yeterli bir şarj ağının sağlanması uygun olacaktır. Stratejik planın yeni hedefi bu nedenle yeni bir hedef belirliyor: 2030 yılına kadar 400.000 kamu terminali.

Elektrik sektörünün Fransa'ya geri getirilmesi


Ülkede satılan elektrikli araçların sadece yüzde 12'si Fransa'da üretiliyor, bu da çok az. Bu nedenle Fransa'da satılan ve burada üretilen otomobillerin payını artırmak istiyoruz. “. Gözlem açık ve başka bir başkanlık isteğiyle, yani 2030 yılına kadar Fransa'da iki milyon elektrikli ve hibrit araç üretilmesi arzusuyla uyumlu.

Bu noktada Fransız üreticilerin çabalarını iki katına çıkarmaları gerekecek. Ancak yine de 2024 yılı, Fransa'da üretilen sembol modellerin gelişiyle bir dönüm noktası olacağa benziyor. Piyasaya yeni sürülen Peugeot e-3008 ve elektrikli Renault Scénic'e sonbaharda yılın yıldızı Renault R5 de eşlik edecek. Bu, Made in France satışlarını daha prestijli bir toplama çıkarmak için yeterli olacak mı?

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Kaynak :

Parisli