Coca-Cola Noel reklamlarına yapay zeka koyuyor ama işe yaramıyor

“Ruh yok”, “yaratıcılık yok”: Coca-Cola'ya ve onun yapay zeka tarafından üretilen yeni Noel reklamlarına eleştiri yağıyor.



Coca-Cola ve Noel uzun bir hikaye. Aslında soda, kırmızı giyinmiş modern Noel Baba imajını büyük ölçüde popülerleştirdi. Amerikan şirketi şekerli suyunu satmak için sayısız durumda tatil görüntülerini kullandı. Bunda yanlış bir şey yok ama Coca-Cola'nın son reklam salvosu sadece insanları mutlu etmiyor.

Coca-Cola'nın zehirli hediyesi


Ünlü kırmızı kamyonların ve kutup ayılarının (ikincisi burada görülüyor) yer aldığı noktalar aslında yapay zeka tarafından oluşturuldu. Ve tabii ki bu, geçim kaynaklarının küle döndüğünü gören sanatçılar ve yaratıcı profesyoneller için kötü bir durum.


Birçoğu üretken yapay zekanın filmlerde ve videolarda kullanılmasına karşı çıkıyor: Bu teknoloji, insan işçilerin yerini alabilir. Dahası, birçok yapay zeka modelinin, herhangi bir ücret veya takdir olmaksızın, insanlar tarafından oluşturulan içerik ve çalışmalar üzerinde eğitildiği yaygın bir bilgidir.

Bu noktalar, dört üretken AI modelini kullanan Secret Level, Silverside AI ve Wild Card adlı üç stüdyo tarafından oluşturuldu. Her biri reklamın farklı bir versiyonunu oluşturdu.

Her zaman tüketicilerle etkileşim kurmanın yeni yollarını arıyoruz ve farklı yaklaşımlar deniyoruz. », Grubun sözcüsünü açıklıyor. “ Bu yıl yaratıcı insan ile üretken yapay zekanın gücünü birleştirerek filmler yarattık. Coca-Cola, insan yaratıcılığını ve teknolojiyi harmanlayarak yüksek kaliteli içerik üretme konusundaki kararlılığını sürdürüyor “.

Şirket ayrıca geçen Mart ayında OpenAI ile işbirliği içinde “Create Real Magic” adlı bir girişim başlattı. Dileyen sanatçılar görsel unsurları çizerek reklam görselleri ve videoları üreten platforma sunabiliyor. Coca-Cola'nın kendi üretken yapay zeka patronu bile var.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Kaynak :

NBC