Milyonlarca saat boşa mı gidiyor… ve Google için milyarlarca gizli kâr mı?

İnterneti güvence altına almak için “zorunlu bir kötülük” olarak sunulan Google'ın CAPTCHA'ları, bir insanı bir robottan ayırmak için kullanılır. Ayrıca arama motoru için büyük bir dolaylı gelir kaynağı, büyük bir üretkenlik kaybı ve bir çevre felaketi olduğu söylenir. Tüm bunlar şüpheli bir güvenilirlik için…



CAPTCHA'lar, web sitelerinin sizin bir robot değil, insan olduğunuzu doğrulamak için sizden bisiklet veya araba resimlerine tıklamanızı veya bulmacaları çözmenizi isteyen sinir bozucu testlerdir. Google İnternetteki bu günlük rahatsızlıkların en büyük sağlayıcılarından biri olan bu hizmetle reCAPTCHA.

Google'ın reCAPTCHA'sının Büyük Gizli Maliyeti


2007'de başlatılan bu hizmet, iki yıl sonra arama motoru tarafından satın alındı. v2 2014'te, v3 ise 2018'de geldi. Bu yeni nesle rağmen, 3 milyon web sitesi hala reCAPTCHA v2 kullanıyor.

California Üniversitesi, Irvine tarafından yürütülen bir çalışma, matematiği yaptı ve iyi olmadığını buldu. Araştırmacılar, 13 yıllık dağıtım boyunca reCAPTCHA bulmacalarının 819 milyon saatlik insan emeğine karşılık geldiğini tahmin ediyor, bu da 6,1 milyar dolarlık ücrete eşdeğer!

Hepsi bu kadar değil: Aynı dönemde, Google potansiyel olarak reCAPTCHA oturumları tarafından oluşturulan çerezlerin bir kısmından (toplam ve stratosferik 888 milyar dolarlık bir meblağı temsil eden çerezler) kar elde etmiş olurdu. Bu resim etiketlemesi boşa gitmiyor: Google bu bilgiyi yeniden satıyor, AI modellerini eğitmek için çok pratik… ” reCAPTCHA v2'nin gerçek amacı, güvenlik hizmeti kisvesi altında reklam amaçlı ücretsiz resim etiketleme çalışması ve izleme çerez çiftliği sağlamaktır. ” diye suçluyor araştırmayı.

Çevresel açıdan bu testler bir felaket: reCAPTCHA'lardan gelen trafik 134 PB bant genişliğini temsil ediyordu ve bu da 7,5 milyon kWh enerji veya 3,4 milyon kg CO2 gerektiriyordu. Ve tüm bunlar arzulananın altında kalan sonuçlar içindi.

Bir robot böylece reCAPTCHA v2'nin düğmesine tıklama testinde %100 oranında “başarılı” olabilir. Görsel bir bulmacayı çözmeye gelince, güvenlik açığı %70'tir. Ve reCAPTCHA v3 çok daha iyisini yapmaz: 2019'da araştırmacılar, vakaların %87'sinde zorlukları aşabilen bir saldırı tasarladılar.

UC Irvine ekibi bulgularını 2022 ile 2023 yılları arasında 9.000'den fazla reCAPTCHA v2 oturumu üzerinde yürütülen ve 108 kişiyle yapılan bir anketle desteklenen bir çalışmaya dayandırıyor. Google, kullanıcı verilerinin yalnızca hizmeti iyileştirmek için kullanıldığını garanti ediyor ve araştırmacılar bu verilerin kullanımıyla ilgili kamuya açık bilgilerin olmamasına karşı çıkıyor.

Ayrıca şirket, reCAPTCHA v3'ün artık müşterilerin çoğunluğu tarafından kullanıldığını, çalışmanın ise v2'ye dayandığını açıklıyor. Ancak gördüğümüz gibi, bu iki sürüm de atlatılabilir.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Opera One - AI destekli web tarayıcısı

Opera One – AI destekli web tarayıcısı

Yazar: Opera






Kaynak :

Kayıt